کد خبر : 64507
تاریخ : 1403/6/25
گروه خبری : خبر همدان

حاجی‌بابایی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

بزرگ‌ترین مشکل ما فقر تبیین است




هگمتانه، گروه خبر همدان: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم معرفی ظرفیت‌های داخلی سبب نگاه جوانان به خارج کشور است، گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در کشور فقر تبیین است و نتوانستیم آنچه هستیم و کارهای انجام شده را به دیگران منتقل کنیم.
به گزارش هگمتانه، حمید‌رضا حاجی بابایی در آیین افتتاحیه همایش تبیین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، اظهار‌ کرد: امیدواریم برگزاری برنامه اعتلا و همایش جهاد تبیین در رشد و توسعه علمی و تربیت عمومی کشور تأثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه مشکل امروز کشور عدم شناخت و تبیین است که باید روی آن تمرکز ویژه شود، افزود: هر طرح و برنامه‌ای که ارائه می‌شود باید به شکلی باشد که مخاطبانش آن را بپذیرند، برای همین لازم است جهاد تبیین را به خوبی اجرا کنیم.
نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند عنوان کرد: چون ما ضعف در معرفی داریم امروز جوانان ما احساس می‌کنند، بیرون از این کشور چیزهایی وجود دارد که در داخل نیست، نمی‌خواهم بگویم ما ضعفی نداریم، اما همان ظرفیت‌های موجود را هم نتوانستیم درست معرفی کنیم و رشد کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را نتوانستیم به نسل دوم و سوم منتقل کنیم.
حاجی بابایی با بیان اینکه ما امروز فقر تبیین داریم افزود: ریشه خود را نتوانستیم به جوانان نشان دهیم برای همین است که موفق نبودیم به جوانان خود اثبات کنیم که آنها را دوست داریم و ریشه بزرگ آنان را می‌شناسیم.
وی افزود: در یک بررسی دقیق متوجه خواهید شد که ما با این همه نخبه و سرمایه دانشگاهی جزو رتبه‌های برتر دنیا از نظر تعداد دانشگاه هستیم اما هنوز در تبیین ضعیف بوده و موفق به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های خود در بخش‌های مختلف نبوده ایم.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، گفت: در جامعه امروز ما نقد و تخریب دو موضوعی است که باید کامل از هم جدا شود، اما متأسفانه تخریب امروز تبدیل به شغل شده و می‌خواهیم همه را زخمی کرده و تخریب کنیم.
حاجی بابایی با اشاره به جایگاه تبیین و تبلیغ در انتصابات، افزود: برای انتخاب جایگاه‌ها اگر فردی را منصوب کنیم که شخصی بهتر از او وجود دارد و ما به ظرفیت او بی‌توجه بوده ایم به امامت و رسالت خیانت کرده ایم این جا است که تبیین و تبلیغ جایگاه خود را نشان می‌دهد.
به نقل از تسنیم، وی ابراز امیدواری کرد که اگر این همایش اندوخته‌ای برای شرکت‌کنندگان داشت اثر آن را در تربیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور شاهد باشیم و افتخار کنیم به تربیت نسلی که آگاه است و می‌تواند آگاهی بخش باشد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/64507