کد خبر : 62949
تاریخ : 1403/5/5
گروه خبری : خبر همدان

حضور حاجی‌بابایی و صوفی در نشست هماهنگی پروژه‌های نوسازی مدارس استان همدان

مشکلات نوسازی مدارس همدان پیگیری شد



هگمتانه، گروه خبر همدان: با حضور حاجی‌بابایی و صوفی نمایندگان مردم همدان در مجلس، در نشست هماهنگی پروژه‌های نوسازی مدارس استان همدان، مشکلات مدارس همدان پیگیری شد.
به گزارش هگمتانه، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روز پنجشنبه در نشست هماهنگی پروژه‌های نوسازی مدارس استان همدان گفت: در دوران دولت سیزدهم، 32 هزار کلاس درس احداث و تحویل داده شد.
حمیدرضا خان محمدی اظهار کرد: ردیف ملی برای اجرای طرح‌های نوسازی مدارس در استان همدان 100 درصد دیده شده است.
وی همچنین افزود: مولد سازی در استان همدان رشد زیادی نداشته است و نیازمند تسریع در کار است.
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: برای استخر آموزش و پرورش فامنین 2 سال اعتبار در نظر خواهیم گرفت تا زودتر به نتیجه برسد.
خان محمدی افزود: علاوه بر اینکه اعتبارات سرویس بهداشتی مدارس در این استان 2 برابر می‌شود، ردیف محرومیت زدایی نیز از ملی به استانی انتقال یافت و اعتبارات آن باید حتما در مناطق محروم هزینه شود.
ضرورت احداث مجتمع آموزشی در شهرک پرواز و کوی فردوس
نایب اول رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: شهرک پرواز و کوی فردوس همدان به لحاظ مجتمع آموزشی نیازمند توجه جدی است.
حمیدرضا حاجی بابایی افزود: لازم است تا در شهرک پرواز 2 مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه شروع به ساخت شود.
وی، تکمیل استخر فامنین را یک ضرورت دانست و گفت: گاهی در مراکز استان‌ها کمبود مدرسه داریم و شاهد شیفت بندی مدارس هستیم.
صوفی: مدارس فامنین کم برخوردار‌تر از شهرستان همدان
عباس صوفی، دیگر نماینده همدان و فامنین در مجلس نیز در این نشست گفت: نسبت به وضعیت کلی کشور وضعیت مدارس ما بد نیست اما انتظار ما بیشتر از اینهاست.
وی اظهار کرد: مدارس شهرستان فامنین کم برخوردار‌تر از شهرستان همدان است که باید بیشترِ توجه به این شهرستان باشد تا این شکاف امکاناتی کمتر شود.
مخفی: 100 کلاس در ناحیه 2 همدان ناایمن و قدیمی
فرماندار همدان نیز در این نشست اظهار کرد: 100 کلاس در ناحیه 2 همدان ناایمن و قدیمی هستند و در این رابطه 20 درصد اعتبارات استانی شهرستان همدان را برای آموزش و پرورش و نوسازی مدارس شهرستان قرار دادیم که کم سابقه است.
مسلم مخفی، کند بودن سرعت اجرای پروژه‌ها را یکی از ایرادات اجرای پروژه در همدان دانست و افزود: باید طرح‌های مرتبط با نوسازی مدارس با سرعت بیشتری پیگیری شود.
حسینی: فامنین نیازمند یک مجمتع آموزشی شبانه روزی است
فرماندار فامنین هم در این نشست، ساختمان‌های آموزشی فرسوده در فامنین را نگران کننده دانست و گفت: استخر فامنین و ساخت یک مدرسه شبانه روزی یک ضرورت برای این شهرستان است.
به نقل از ایرنا، سید روح الله حسینی افزود: عدم نیازسنجی در روستاها باعث برخی مشکلات شده که نیازمند مدیریت است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/62949