کد خبر : 62910
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : خبر همدان

تأکید امام جمعه همدان:

حفظ وحدت در ایام اربعین

همگانی‌سازی فرهنگ مهدویت با بصیرت‌افزایی، عدالت‌محوری و ظلم‌ستیزی




هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه دنیا بدون امام، کامل نمی‌شود، گفت: در ایام اربعین توجه به حفظ وحدت و انسجام توسط مُبلغان مد نظر باشد.
به گزارش هگمتانه، آیت‌ا... حبیب الله شعبانی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران بنیاد مهدویت منطقه غرب کشور با موضوع مهدویت و اربعین بیان کرد: مقالات علمی راه گشایی در عرصه مهدویت تولید شده است که این تولیدات باید در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.
وی اظهار کرد: گفتمان مهدویت به عنوان فصلی تأثیرگذار در امور معنوی و در حیات دینی، ارزش‌ها و باورهای مذهبی ما مسلمانان مطرح است و این اندیشه مهدوی، اندیشه واقعی و حقیقت است.
وی ادامه داد: با بصیرت افزایی، عدالت محوری و ظلم ستیزی در میدان‌های علمی و عرصه‌های عملی حرکت کنیم تا فرهنگ مهدویت همگانی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: در ایام اربعین توجه به حفظ وحدت و انسجام توسط مُبلغان مد نظر باشد.
آیت‌ا... شعبانی افزود: به لحاظ شرایط موجود در ایام پیاده روی اربعین، تأثیرپذیری زائران نسبت به موضوع مهدویت بالاست و حس نیاز به امام باید به عنوان یک مبنا مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: صرف اینکه رفتن به زیارت اربعین دارای ثواب است کافی نیست، بلکه نیازمند تبیین معرفت شناسی نسبت به امام در این سفر هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: بشر باید به این مرحله برسد که دنیا بدون امام، کامل نمی‌شود.
به نقل از کانال اطلاع رسانی امام جمعه همدان، آیت‌ا... شعبانی افزود: در کنار توجه به جایگاه معنوی، حس نیاز به جایگاه اجتماعی امام هم مهم است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/62910