کد خبر : 62539
تاریخ : 1403/4/21
گروه خبری : زندگی با کتاب

مجموعه داستان‌هایی درباره اقلیم‌های مختلف ایران منتشر شد

13 داستان از نویسندگان استان البرز، تهران و همدان



هگمتانه، گروه کتاب: «نیمه روشن ما» مجموعه داستان‌هایی با ویژگی‌های آثار بومی است که با زبانی ساده زیست‌بوم و فضاهای قومی و اقلیمی مناطق مختلف را روایت می‌کند.
به گزارش هگمتانه، مجموعه داستان «نیمه روشن ما» به همت خسرو عباسی‌خودلان منتشر شد. این کتاب شامل 13 داستان از نویسندگان استان البرز، استان تهران و همدان با موضوعاتی مختلف در اقلیم‌های مختلف به چاپ رسید.
داستان‌های کتاب با محوریت مؤلفه‌های بومی و ایرانی انتخاب شده‌اند و به آیین‌ها، رسوم و زیست‌بوم‌های ایرانیان پرداخته‌اند.
در بخشی از این کتاب آمده است: «مثل زائران سرگردان، یکی‌یکی از دامنه‌ی کوه بالا می‌رویم. می‌نشینیم توی تاریکی و سایه‌ ماه که می‌افتد توی دره و آب که آرام‌آرام جان می‌گیرد و پیش می‌آید. به هم نگاه می‌کنیم. فقط سید الیاس با چشم‌های غریب زیتونی رنگش از همان اول که سر از خاک برآورده، آمده و نشسته رو به دِه و با هیچ کس نگاه به نگاه نمی‌شود. صدا نداریم که با هم حرف بزنیم. با نگاه، حرف‌هایمان را به هم می‌گوییم.»
163 داستان «نیمه روشن ما» شامل «وقتی مهتاب بر گوراب‌ها می‌تابد» به قلم خسرو عباسی خودلان، «نوبت اسماعیل» به قلم مرتضی فرجی، «زاینده‌رود دختر ندارد» به قلم سمیه سیدیان، «حریم» به قلم ندا رسولی، «چقد خنده می‌آید بهت!» به قلم سالومه‌سادات شریفی، «هلال کوچک ماه» به قلم مریم میرزایی بسطامی، «آشوب« به قلم شیدا محبی، «باد زار، زار می‌کند مرا» به قلم سپیده نازیار، «حبانه‌های آتش» به قلم بهناز غره‌داغی، «پل» به قلم الهام امیری، «خدا وسیله‌ش رو می‌رسونه» به قلم لیلا بهرامی، «اسکنان» به قلم نصرالله کوه‌فر، «دستجرده علیا» به قلم ژاله معینی و... می‌شود.
بیشتر داستان‌های این کتاب در جشنواره‌های معتبر برگزیده و برای رده سنی بزرگسال در نظر گرفته شده‌اند.
عباسی خودلان درباره نحوه نگارش و انتشار کتاب می‌گوید: «تلاش ‌کردیم داستان‌هایی بنویسیم که هر خواننده از هر جای ایران با خواندن متوجه آن شود و به زیست بوم و فضاهای قومی و اقلیمی بپردازد.
بر همین اساس فراخوانی منتشر شد و با دریافت آثار، داستان‌هایی که قوی‌تر بودند و ویژگی‌های یک اثری بومی داشتند، انتخاب شدند که نهایتاً در قالب مجموعه داستان «نیمه روشن ما» به چاپ رسید.
به نقل از فارس، «نیمه روشن ما» با شمارگان 500 نسخه، در 216 صفحه و با قیمت 195 هزار تومان در بازار نشر موجود است. همچنین می‌توانید آن را از سایت انتشارات سوره مهر تهیه کنید.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/62539