کد خبر : 62513
تاریخ : 1403/4/21
گروه خبری : شهرستان

5000 تُن آلبالو از باغ‌های ملایر برداشت می‌شود


هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی امسال پنج هزار و 413 تُن آلبالو از باغ‌های این شهرستان برداشت شود. به گزارش هگمتانه، علیرضا زنگنه روز چهارشنبه اظهار کرد: در حال حاضر 817 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت آلبالو است.
وی افزود: از این میزان 796 هکتار بارور و 21 هکتار غیر بارور است که بیشترین میزان سطح زیرکشت و تولید آلبالو در بخش زند شهرستان ملایر قرار دارد. مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: در حال حاضر 80 درصد از میزان تولید و سطح زیرکشت آلبالو در بخش زند و 20 درصد در سایر نقاط این شهرستان کشت و تولید می‌شود.
زنگنه با بیان اینکه محصول آلبالوی این شهرستان از نظر کیفیت، در سطح بالایی قرار دارد، ادامه داد: بیشترین مصرف آلبالو برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و میوه خشک است و با توجه به کیفیت بالای آلبالوی این شهرستان مصرف تازه‌خوری آن بیشتر در بازار تهران به فروش می‌رسد. وی گفت: برداشت محصول آلبالوی باغ‌های این شهرستان همه ساله از نیمه دوم تیر آغاز می‌شود و تا مرداد ادامه دارد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: از حدود بیش از 10 هزار هکتار اراضی در بخش زند، بیش از 800 هکتار آن به باغ‌های آلبالو اختصاص دارد و سالانه بیش از پنج هزار تُن آلبالو به بازار عرضه می‌کند. به نقل از ایرنا، زنگنه با بیان اینکه ملایر در تولید و سطح زیر کشت آلبالو، رتبه نخست استان همدان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: عمده محصولات تولیدی باغی این بخش آلبالو، گردو، گیلاس، زردآلو و انگور است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/62513