کد خبر : 62506
تاریخ : 1403/4/21
گروه خبری : خبر همدان

طی سه ماه نخست امسال

همدانی‌ها 93 میلیارد ریال صدقه دادند



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان همدان گفت: مردم نیک اندیش و خیّر هم استانی در سه ماه نخست سال جاری 93 میلیارد و 550 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.
به گزارش هگمتانه، سید حسن نعمتی روز چهارشنبه از رشد 22 درصدی پرداخت صدقه در سه ماه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار کرد: با توجه به جمعیت استان به طور میانگین هر یک از هم استانی‌ها مبلغ 50 هزار ریال صدقه پرداخت کردند.
وی ادامه داد: منطقه یک همدان با پرداخت 19 میلیارد ریال بیشترین میزان پرداخت صدقه را داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان همدان افزود: در تلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم استانی‌ها تسهیل کنیم.
نعمتی همچنین با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با واردکردن کد #081*8877* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت 7777-9177-9975-6037 به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.
وی، تعداد صندوق‌های کوچک، متوسط و بزرگ را حدود 263 هزار صندوق اعلام کرد و ادامه داد: روش‌های جدید با نصب کیو آر کدها قابل پرداخت است که برای مشترکان در حال نصب است و مردم نیکوکار می‌توانند برای تخصیص کیو آر کدها با شماره تلفن 31449218 081 یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام(ره) نسبت به این موضوع اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان همدان با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده اظهار کرد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.
نعمتی یادآور شد: تمامی کمک‌های مردمی که توسط کمیته امداد امام(ره)جمع آوری می‌شود بدون هیچ کم و کاستی برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و برای محرومان همان شهر و منطقه‌ کمک کننده هزینه می‌شود.
به نقل از ایرنا، وی، یکی از مهمترین راهکارهای افزایش اعتماد مردم در کمیته امداد امام(ره) را شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد عنوان کرد و افزود: این شفافیت باعث افزایش مشارکت عمومی برای کمک به نیازمندان و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت می‌شود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/62506