کد خبر : 62484
تاریخ : 1403/4/20
گروه خبری : ورزش

مجموعه‌های آبی همدان زیر ذره بین بازرسان دستگاه ورزش

هتل‌ها برای اخذ مجوز اقدام کنند



هگمتانه، گروه ورزش: رئیس ورزش و جوانان شهرستان همدان گفت: مجموعه‌های آبی این شهرستان باید استانداردها و مجوزهای لازم را برای فعالیت داشته باشند در غیر این صورت از ادامه فعالیت منع خواهند شد.
یوسف خدرویسی در نشست کمیته نظارت بر سلامت اماکن آبی اظهار کرد: هم اکنون برخی از هتلداران نسبت به فعال سازی استخر شنا، سونا و جکوزی اقدام کرده اند که نیاز به اخذ مجوزها و استانداردهای لازم دارند.
وی بیان کرد: طرح بازرسی از مجموعه‌های آبی با حضور کارشناسان ورزشی، هیأت شنا، نجات غریق، پزشکی ورزشی و نیز علوم پزشکی از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.
خدرویسی اضافه کرد: مجموعه‌های آبی بدون مجوز حق ارائه خدمات و آموزش شنا را ندارند و مسؤولیت هرگونه حادثه برعهده آنها است.
رئیس ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: حتی به کار گیری ناجی غریق در مجموعه‌های آبی نیاز به تأییدیه مدرک معتبر فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه استخرهای موجود در هتل‌های این شهرستان مجوز لازم را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکرده اند، افزود: بازرسی از این استخرها نیز طی روزهای آینده انجام می‌شود.
خدرویسی در واکنش به مدیران هتل‌ها مبنی بر ارایه خدمات استخرها فقط به مسافران خود، گفت: فعالیت در مجموعه‌های آبی می‌تواند خطرساز هم باشد بنابراین باید استانداردهای لازم مورد بررسی و تأییدیه‌های لازم را اخذ کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال عمومی از اماکن آبی در فصل تابستان نیاز است ضمن نظارت و بازرسی از این فضاها بازدید و هرگونه تخلف را مورد پیگیرد قانونی قرار دهند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/62484