کد خبر : 62465
تاریخ : 1403/4/20
گروه خبری : شهرستان

فرماندار درگزین:

افزایش دام‌های بزرگ‌ترین دامداری غرب کشور



هگمتانه، گروه شهرستان: فرماندار درگزین از افزایش تعداد دام‌های دامداری 6000 راسی این شهرستان خبر داد.
به گزارش هگمتانه، کمیل خواستان اظهار کرد: دامداری 6000 راسی واقع در سنقرآباد درگزین به عنوان طرح بزرگ گاوداری غرب کشور پیش از این با تعداد 1500 راس دام در حال فعالیت بود که خوشبختانه تعداد دام این واحد گاوداری صنعتی بزرگ در مرحله دوم به 3000 رأس دام افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این دامداری، 6000 رأس دام مولد است و کل گله شامل 12 هزار رأس می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله اول این طرح بسیار ارزشمند در حوزه دامداری 1500 رأس دام مولد، مرحله دوم 3000 هزار رأس دام مولد و مرحله سوم 6000 رأس دام مولد بوده که تعداد دام در مرحله سوم کامل می‌شود.
فرماندار درگزین اضافه کرد: در حال حاضر این گاوداری با 3000 راس دام روزانه 45 تن شیر تولید و به کارخانه‌های لبنیاتی تحویل می‌دهد.
خواستان با بیان اینکه پیگیر احداث واحدها و صنایع تبدیلی در کنار این واحد تولیدی هستیم تا هم بهره وری و هم اشتغال را افزایش دهیم، تصریح کرد: اگر کارخانه‌های فرآوری و جانبی این گاوداری هم در شهرستان ایجاد شود، می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال پایدار از خام فروشی تولیدات دامی این واحد دامداری صنعتی جلوگیری کند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت جداسازی راه دسترسی این گاوداری از راه روستایی به منظور کاسته شدن دغدغه روستاییان، یادآور شد: با کمک کشاورزان جاده اختصاصی و راه دسترسی به گاوداری فراهم خواهد شد.
خواستان با اشاره به اینکه این پروژه در صورت تکمیل ظرفیت تولید سالانه 64 هزار و 60 تن شیر خام و 720 تن گوشت قرمز را دارد، اضافه کرد: این واحد پرورش گاو شیری به عنوان یکی از پروژه‌های شستا در سال 98 در 60 هکتار از اراضی ملی روستای سنقرآباد شهرستان درگزین به منظور ایجاد اشتغال پایدار و تولید محصولات دامی سالم کلنگ‌زنی شد و این طرح در دست اجراست که با تکمیل این طرح و رسیدن دام‌های موجود آن به ظرفیت اسمی مورد نظر برای 300 تا 400نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد خواهد شد.
به نقل از ایسنا، در پایان وی بیان کرد: شهرستان درگزین یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید و مرغ استان همدان است که امیدواریم هر چه سریع‌تر پروژه 6000 رأسی گاوداری شستا نیز اشتغال و رونق اقتصادی خوبی را برای این شهرستان نوپا به همراه داشته باشد و این شهرستان را به یکی از قطب‌های مهم تولید شیرخام تبدیل کند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/62465