کد خبر : 62330
تاریخ : 1403/4/17
گروه خبری : خبر همدان

گلایه شهروندان همدانی در گفت و گو با هگمتانه:

همه کلافه از قطعی‌های تلفن همراه



هگمتانه، گروه خبر*: در حالی که چندین ماه است وضعیت بسیار ضعیف و نامناسب آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت موجب گلایه شهروندان همدانی است، اما این وضعیت همچنان ادامه دارد و گلایه‌های شهروندان به جایی نرسیده است.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، باتوجه‌به توسعه روزافزون علم و فنّاوری و گسترش فعالیت‌های اینترنتی در دنیا استفاده از اینترنت و وسایل ارتباطی یکی از عوامل مهم و پر نقش در دنیا به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که در نبود آن خیلی از این پیشرفت‌ها ناممکن و غیرممکن به‌حساب می‌آید.
این در حالی است که در بسیاری از مناطق همدان، وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه و در دسترس‌بودن اینترنت بسیار ضعیف و نامناسب است و شهروندان در این زمینه بارها گلایه خود را مطرح کرده‌اند؛ ولی این مشکل همچنان ادامه دارد.
به گفته شهروندان با بی‌توجهی مسؤولان، قطعی‌های پی‌درپی تماس تلفن همراه و آنتن‌دهی ضعیف همچنان ادامه دارد.
عدم تکمیل پروژه زمینی کردن فیبر نوری و عدم تجهیز دکل ارتباطی‌ وب در بخش مرکزی این شهرستان بعد از چندین سال نشان از بی‌توجهی مسؤولان نسبت به این موضوع دارد.
یکی از شهروندان همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه، اظهار کرد: آنتن‌ تلفن همراه صفر است نه آنتن داریم و نه اینترنت، کاسب و کار اهالی این منطقه مختل شده چراکه کارت‌خوان‌ها با آنتن و اینترنت کار می‌کنند که از مسؤولان درخواست داریم دراسرع‌وقت مشکل آنتن این منطقه را حل کنند.
نصیری ادامه داد: در حین یک تماس صدا مدام قطع و وصل می‌شود و ناچاریم تلفن را قطع کرده و دوباره شماره بگیریم.
شهروند دیگری نیز در مورد این موضوع به خبرنگار هگمتانه گفت: این مشکل چندین ماه است که ادامه دارد چرا باید تلفن همراه آنتن دهی مناسب نداشته باشد، این موضوع از ضروریات زندگی ما است و باید هرچه زودتر برطرف شود.
خاکی در ادامه گفت: در حالی که دسترسی به اینترنت نیاز اساسی و کاربردی همگان است به‌جای ارتقای باند شاهد سرعت لاک‌پشتی آن هستیم و به نظر می‌رسد مشکل اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه قابل‌رفع نیست.
یکی دیگر از شهروندان همدانی نیز ابراز کرد: قطعی مدام اینترنت و اختلال در خطوط ارتباطی باعث کلافگی مردم شده است.
همایی اضافه کرد: مسؤولان مربوطه باید دراین‌رابطه چاره‌اندیشی کنند، تاکنون وعده‌هایی از سوی مسؤولان برای بهبود وضعیت اینترنت داده شده که تابه‌حال اقدام عملی صورت نگرفته است.
جودی یکی دیگر از مشترکان همراه اول و ساکن همدان در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر در استفاده از ارتباطات صوتی با سیم‌کارت‌های همراه اول دچار مشکل شده‌ایم.
وی بیان کرد: تماس‌ها یا برقرار نمی‌شود و یا بعد از چند بار قطعی متصل می‌شود؛ این مشکل چندین ماه است که وجود دارد و ادامه پیدا کرده است.
یکی دیگر از شهروندان همدانی نیز گفت: نبود آنتن دهی مناسب به ویژه اینترنت در شهر همدان کلافه کننده است.
وی ابراز کرد: با وجود هزینه بالایی که بابت خدمات دیتا و اینترنت در قبض‌های تلفن همراه اخذ می‌شود، در بسیاری از نقاط آنتن دهی‌ها ضعیف است و حتی نمی‌توان پیام‌های متنی در شبکه‌های اجتماعی را دریافت کرد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/62330