کد خبر : 61872
تاریخ : 1403/4/3
گروه خبری : خبر همدان

جانشین سازمان بسیج اساتید استان همدان

24 استاد دانشگاه سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه سراسر استان

برگزاری هفته بسیج اساتید در همدان




هگمتانه، گروه خبر همدان: علی بقایی جانشین سازمان بسیج اساتید استان همدان اظهار کرد: در هفته گرامیداشت بسیج اساتید در استان همدان برنامه‌های مختلفی طراحی و اجرا شد.
بقایی عصر دیروز در گفت و گو با خبرنگار هگمتانه، افزود: سخنرانی اساتید بسیجی در 24 میعادگاه نمازجمعه استان همدان، برگزاری اردوی « راهیان خدمت » توسط کانون بسیج اساتید مجتمع آموزش عالی نهاوند، برگزاری نشست بصیرتی درباره انتخابات، تقدیر از فرزند شهید طالبیان( شهید سال شهرستان نهاوند)، بخشی از برنامه‌های اجرا شده را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: برگزاری مناظره انتخاباتی ناظر به بایسته‌های سیاست خارجی و داخلی رئیس جمهور چهاردهم با حضور غلامحسین مجذوبی، عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بوعلی سینا و رضا سلیمانی، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا، برگزاری "همایش دولت چهاردهم و رئیس جمهور مغتنم"، برگزاری همایش روز بسیج اساتید هم زمان با سراسر کشور با شعار استاد انقلابی، حماسه حضور و حکمرانی علوی، برگزاری نشست معرفت افزایی با موضوع "حماسه انتخابات و شاخصه‌های انتخاب اصلح"،برگزاری نشست بصیرت افزایی با عنوان دهه ولایت و حضور حداکثری در انتخابات، برگزاری نشست بصیرت افزایی با عنوان مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین کننده امنیت و پیشرفت کشور و بازدید از نمایشگاه هوا فضای سپاه در فرودگاه کاشان و نمایش هوایی پهپاد از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته بسیج اساتید در استان همدان بود.
وی بیان کرد: بزرگداشت شهید تقی بهمنی و دیدار با خانواده وی نیز در این هفته صورت پذیرفت.
گفتنی است به مناسبت هفته بسیج اساتید و 31 خرداد سالروز شهادت شهید چمران، 24 استاد دانشگاه سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان بودند.
استادان دانشگاه در سخنان خود به تشکیل سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین به عنوان دو اقدام راهبردی امام خمینی(ره) اشاره کردند که همین دو اقدام موجب شد در دفاع مقدس ما سربلند شویم.
همچنین اساتید به مخرج مشترک امام(ره) و شهدای خدمت اشاره داشتند و یکی از وجوه مشترک بین آنان را اهل حضور مرتب در میدان بودن دانستند.
ساده‌زیستی آیت‌الله رئیسی و شیوه مدیریتی ایشان از دیگر نکات مطرح شده در این سخنرانی‌ها بود همچنین اساتید تأکید داشتند که رئیس جمهور چهاردهم باید برای رفع مشکلات برنامه داشته باشد و باید به قانون اساسی، قانون توسعه هفتم و سیاست‌های کلی نظام وفادار باشد.
اساتید تأکید کردند که در آستانه یک انتخاب سرنوشت‌ساز باید ببینیم چه کسانی خدمت کرده‌اند و چه کسانی از قافله خدمت جا مانده‌اند.
لزوم بصیرت در انتخابات پیش‌رو از دیگر موارد مورد تأکید بود و بیان شد که یادمان باشد اگر کسی در مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی حرفی از یاس و ناامیدی زد و سیاه‌نمایی کرد او خلاف حرکت امام(ره) عمل می‌کند ولو اینکه نام امام را به نیکی ببرد.
اشاره به رویش‌های انقلاب از دیگر موارد مطرح شده بود و از شهید سلیمانی و شهید رئیسی به عنوان رویش‌های انقلاب یاد شد.
موفقیت‌های عرصه دیپلماسی دولت مردمی، بازگشت رشد اقتصادی، برقراری روابط تجاری با کشورهایی که تاکنون به آنها توجه نمی‌کردیم، بررسی ابعاد شخصیتی شهید چمران، تلاش برای توزیع عادلانه ثروت و افزایش فروش نفت و بازگشت پول آن به کشور همچنین نهضت مسکن‌سازی در کشور در دولت سیزدهم از دیگر مواردی بود که اساتید در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به آنها اشاره داشتند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/61872