کد خبر : 61865
تاریخ : 1403/4/3
گروه خبری : خبر همدان

جشن غدیر در پیاده‌راه اکباتان


هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیرستاد مردمی غدیر همدان از جشن شادانه غدیر در همدان از آرامگاه بوعلی تا پیاده راه اکباتان خبر داد.
مهدی صلواتیان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه با گرامیداشت عید غدیر خم به تشریح برنامه‌های ستاد مردمی عید غدیر در استان همدان پرداخت و اظهار کرد:‌ به مناسبت این عید فرخنده قرار است مسابقه پیاده روی در دو مرحله خانوادگی و نوجوانان برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز مراسم بازسازی واقعه غدیر در دو مرحله انجام خواهد شد ادامه داد: جشن بزرگ غدیر در روز عید غدیر همراه با پیاده روی نوجوانان برگزار می‌شود و بیش از 250 موکب و سیاه چادر نیز میزبان مردم ولایتمدار همدان خواهند بود.
دبیر ستاد مردمی غدیر همدان همچنین از پخت غذا در 110 دیگ خبرداد و گفت: برنامه شادباش عید غدیر خم از صبح عید غدیر تا ساعت 24 و از آرامگاه بوعلی تا انتهای پیاده راه اکباتان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به ارائه برنامه‌های متنوع با موضوعات کودک و نوجوان، نهج البلاغه، عفاف و حجاب، ورزش، مسابقات، مشاوره، افزایش جمعیت، قرآنی، مهدویت و پاسخ به شبهات در این عید بزرگ، عنوان کرد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده سیاه چادرهای اقوام ایرانی از عید قربان تا ساعت 24 روز عید غدیر در همدان برپابوده و میزبان خانواده‌های همدانی هستند.
صلواتیان با این توضیح که کاروان‌های دوچرخه سواری و موتورسواری در زمان‌ها و محل‌های مختلف در مراسم شاد پیمایی حضور خواهند داشت مطرح کرد:‌ پخت صدها هزار پرس غذا در محلات مختلف، برگزاری جشن و برپایی موکب‌ها در شهرک ها، میادین، مساجد و محلات همدان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای عید غدیر خم است.
وی از اجرای نورافشانی در 110 مسجد همدان در شب عید و شامگاه عید غدیر خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت عید الله الاکبر مراسم پرده خوانی غدیر و پویش‌های مختلف نذر غدیر نیز برگزار می‌شود.
دبیر ستاد مردمی غدیر همدان با اشاره به اینکه علاوه بر اطعام و افطار روزه داران، طرح نصب پرچم بر سر در مغازه‌ها و خانه‌ها از دیگر برنامه‌ها خواهد بود افزود:‌ برگزاری مسابقه کشتی جام غدیر، برگزاری جشن بزرگ مباهله در روز مباهله، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و اجرای خطبه خوانی غدیر در مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که شهروندان می‌توانند با اعضای خانواده در آنها شرکت کرده و اوقات خود را به شادی سپری کنند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/61865