کد خبر : 61863
تاریخ : 1403/4/3
گروه خبری : خبر همدان

استفاده شهرداری از روش‌های نوین دفع آفات

استفاده از تله‌های فرمونی و کارت زرد چسب دار برای کنترل و ردیابی آفات



هگمتانه، گروه خبر همدان: شهرداری همدان با شروع فصل گرم همه ساله به دفع آفات درختان شهر می‌پردازد تا هرچه بیشتر موجبات آرامش و رضایت مندی شهروندان را فراهم کند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، با شروع فصل گرم سال و رشد حشرات، شهرداری همدان به مبارزه با آفات می‌پردازد. در این راستا شهرداری همدان به استفاده از شیوه‌های نوین دفع آفات روی آورده است.
چندی پیش شهرداری همدان به سم‌پاشی درختان شهر برای مبارزه با آفات پرداخت که در این زمینه از دستگاه‌های پیشرفته سم‌پاشی توربولاینر استفاده کرد.
عملیات سم‌پاشی درختان شهر همدان با هدف حفاظت از درختان، دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در معابر و بوستان‌های شهر انجام می‌شود. همچنین استفاده از روش‌های نوین دفع آفات از جمله تله‌های فرمونی و کارت زرد چسب دار جهت کنترل و ردیابی آفات در این راستا توسط شهرداری همدان انجام شده به نحوی که چسب زرد را بر تنه درختان معابر می‌توان دید که تأثیر بسزایی در کنترل آفات داشته است.
شایان ذکر است که سموم مورد استفاده شهرداری همدان، مورد تأیید سازمان حفظ نباتات کشور بوده و حداقل آلودگی زیست‌ محیطی با بیشترین تأثیر و پایداری را دارد.
همچنین شهرداری همدان در راستای تعامل بیشتر با شهروندان و تسریع در رسیدگی به مشکلات آنان و برقراری ارتباط بی واسطه با مردم سامانه 137 را راه‌اندازی کرده که این سامانه در مورد آفات گیاهان و درختان شهر نیز در اختیار مردم است و شهروندان می‌توانند مشکلات خود در این زمینه را با 137 درمیان بگذارند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/61863