کد خبر : 57962
تاریخ : 1402/11/24
گروه خبری : خبر همدان

در چهارمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان مطرح شد:

ضرورت معرفی ظرفیت‌های همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران




هگمتانه، گروه خبر*: چهارمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان با حضور شهرام شیروانی رئیس کمیسیون، فیضی‌منش مدیر منطقه سه شهرداری همدان، بادامی‌نجات عضو شورای اسلامی شهر همدان و اعضای کمیسیون و فعالان حوزه گردشگری درسالن جلسات اتاق بازرگانی همدان برگزار شد.
به گزارش هگمتانه، چگونگی حضور در نمایشگاه گردشگری و استفاده از فضای اختصاصی، مشکلات و چالش‌های ورودی‌های شهر همدان، بررسی جزئیات پاویون گردشگری در ورودی شهر برای استقبال از گردشگران نوروزی و بررسی مسائل قابل طرح در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از سفر به ازبکستان و دستاوردهای آن گفت: در اعزام هیأت تجاری و دیپلماسی به ازبکستان زمینه افزایش سطح مبادلات تجاری با توجه به ظرفیت‌های مشترک همکاری فراهم شد.
شیروانی ضمن مرور دستاوردهای سفر مدیران ارشد استان بخش‌های خصوصی و دولتی به ازبکستان گفت: در آینده نزدیک با سفر مدیران ارشد اقتصادی ازبکستان و آغاز مراودات فرهنگی و اقتصادی شاهد تحول روابط بین الملل خواهیم بود.
وی در ادامه در رابطه با موضوع استقبال از مهمانان نوروزی افزود: ورودی شهر همدان از مسیر ملایر باید ساماندهی شود که در این راستا فعالان بخش سنگ و سنگ‌فروشان با مصوبه شورای شهر از فضای اختصاص یافته در ورودی باغ بهشت همدان استفاده کنند.
شهرام شیروانی اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت جهانی هگمتانه از اولویت‌های استان برای جذب گردشگر است لذا ساماندهی ورودی‌های شهر نیز از اولویت‌های این مهم است که باید مصوبه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور فعال و مؤثر همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران افزود: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با محوریت بخش خصوصی در سطح ملی و استانی است که استان همدان باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرد.
شیروانی ادامه داد: گردشگری سلامت و تشکل‌های گردشگری باید در این نمایشگاه حضور فعال و مؤثری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری از سوی مجمع شهرداران آسیایی در سال 2024 میلادی برگزیده شده است، تصریح کرد: جایگاه ویژه استان همدان در صنعت گردشگری و ظرفیت‌های فراوان این بخش عواملی است که موجب این انتخاب شده است که در توسعه اقتصادی استان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با بررسی راهکارها و الزامات توسعه گردشگری استان و همچنین ارائه پیشنهادات لازم می‌تواند در این بخش کمک‌رسان باشد، افزود: بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان در حوزه گردشگری و ارائه راهکارهای لازم به منظور رفع آنها و همچنین بررسی مسائل قابل طرح در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله مواردی است که در این کمیسیون دنبال می‌شود.
وی با اشاره به برپایی پاویون گردشگری در ورودی شهر همدان گفت: فضایی برای ارائه خدمات به مسافران باید اختصاص یابد که انجام امور مربوط به این بخش به شهرداری منطقه سه همدان محول گردیده است.
شیروانی با اشاره به اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری از سوی مجمع شهرداران آسیایی در سال 2024 میلادی برگزیده شده است، تصریح کرد: جایگاه ویژه استان همدان در صنعت گردشگری و ظرفیت‌های فراوان این بخش عواملی است که موجب این انتخاب شده است که در توسعه اقتصادی استان بسیار تأثیرگذار خواهد بود امسال در نمایشگاه گردشگری این عنوان را برای همدان بیش از پیش مطرح کنیم.
در ادامه مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: با توجه به وجود مغازه‌های سنگ‌فروشان در مسیر ورودی شهر همدان از سمت ملایر و لزوم ساماندهی آنان، واحدهایی در مجتمع صنعتی بهشتی در ورودی باغ بهشت همدان احداث گردیده ولی انتقال این مغازه‌ها انجام نشده است.
محمدرضا فیضی منش افزود: لزوم این انتقال مشارکت و همکاری دستگاه‌های دولتی و ایجاد تکلیف برای مجموعه شهرداری برای ساماندهی مغازه‌ها به واحدهای تجاری احداث شده است.
فیضی‌منش با اشاره به احداث پاویون گردشگری اظهار کرد: با توجه به در اختیار گذاشتن زمین از سوی شهرداری منطقه چهار همدان، عملیات اجرایی پاویون انجام و تا قبل از فرا رسیدن عید نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم در این نشست با بیان اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی هگمتانه گفت: سال آینده متقاضیان تغییر کاربری در قسمت حلقه مرکزی همدان و محدوده ثبت جهانی هگمتانه که تقاضای برپایی سفره‌خانه، موزه، هتل بوتیک و... را با تأییدیه میراث فرهنگی انجام دهند عوارض شهرداری آنان صفر خواهد بود.
بادامی نجات اظهار کرد: ظرفیت اتاق بازرگانی همدان ظرفیت بزرگی است که نباید نادیده گرفته شود و طرح مسائل در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند راه‌گشایی بسیاری از مشکلات باشد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری همدان نیز با بیان گزارشی از اقدامات شهرداری همدان در راستای پیشبرد اهداف گردشگری تصریح کرد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا 2024 انتخاب گردیده است که در این راستا شهرداری همدان اقدامات گسترده‌ای را انجام خواهد داد.
محمدی با اشاره به میزبانی شهرداری همدان برای مجمع شهرداران آسیایی افزود: فراهم آمدن فضای مشارکتی همفکری در مورد چالش‌ها و مسائل مشترک، استفاده از تجارب دیگر شهرها، فرصت معرفی ظرفیت‌ها، دریافت اعتبار جهانی و... از جمله مزایای ایجاد شده برای شهرهای شرکت‌کننده در این مجمع خواهد بود.
وی اظهار کرد: با کمک فعالان گردشگری و توجه تمامی ارکان استان و همچنین استفاده از نقطه نظرات صاحب‌نظران می‌توان اهداف شرکت در این مجمع جهانی را پیش برد.
در ادامه معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری بین‌المللی تهران فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان همدان است، گفت: تمامی فعالین گردشگری همدان می‌توانند با حضور خود در این نمایشگاه برای آینده یک ساله خود سهم بیشتری از بازار داخلی را جذب کنند.
خاکسار با اشاره به تأکیدات استاندار همدان مبنی بر گردشگری به عنوان راه نجات استان برای آینده، افزود: تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا فعالیت داشته باشند.
وی تصریح کرد 770 متر فضا در نمایشگاه گردشگری به استان همدان اختصاص یافته است و این فضا برای شهرداری‌های همدان، ملایر، نهاوند، لالجین، شرکت سیاحتی علیصدر، تله‌کابین گنجنامه، بسته‌های سرمایه‌گذاری و اتاق خبر تعبیه شده است.
به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی همدان، وی افزود: امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های همدان به خوبی استفاده کنیم.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/57962