کد خبر : 57931
تاریخ : 1402/11/22
گروه خبری : خبر همدان

حضور پرشمار و باشکوه همدانی‌ها برای جشن انقلاب

هگمتانه، گروه خبر همدان: مردم همدان، دیار دارالمؤمنین و دارالمجاهدین با حضور گسترده خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن بار دیگر حماسه‌ای عظیم خلق کردند، همدانی‌ها یک‌صدا واژه «تا پای جان ایستاده‌ایم» را سر دادند و برای جشن انقلاب حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، صبح دیروز یکشنبه مردم همدان نیز مانند سایر مردم ایران حضور عظیم و گسترده‌ای را در راهپیمایی 22 بهمن داشتند، جمعیت فراوانی از زن و مرد و کوچک و نوجوان، پیر و جوان در میدان امامزاده عبدالله همدان برای شرکت در راهپیمایی گرد هم آمده بودند، خیل جمعیت میدان امامزاده عبدالله به سمت بلوار آیت‌الله کاشانی سپس خیابان خواجه‌رشید و آرامگاه بوعلی و پس از آن پیاده‌رو بوعلی را طی کرد تا در نهایت به میدان امام خمینی(ره) میدان مرکزی شهر رسید. شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در طول مسیر با مشت‌های گره‌کرده مردم همدان در آسمان طنین‌انداز می‌شد، ‌"ای رهبر آزاده آماده‌ایم، آماده" و "این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده"، از شعارهای 22 بهمن مردم همدان بود. در طول مسیر غرفه‌های متعددی به چشم می‌خورد که در برخی از این غرفه‌ها پرچم‌های ایران به مردم اهدا می‌شد و یا اینکه صورت کودکان با پرچم ایران نقاشی می‌شد. یکی از ابتکاراتی که امسال در مسیر راهپیمایی مشاهده می‌شد اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزان در سراسر مسیر بود که در قسمتی گروه‌هایی از کودکان و نوجوانان سرودهای حماسی و مذهبی مختلفی را اجرا می‌کردند.
نازنین زینب و دوستش ریحانه سعیدی از کودکان شرکت‌کننده در راهپیمایی بودند که به همراه خانواده در راهپیمایی شرکت کردند آنها در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اعلام کردند که برای دفاع از کشور خود و اجرای گروه سرود و شرکت در راهپیمایی آمده‌اند.
آقای شرفی یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اظهار کرد برای حمایت از نظام و پشتیبانی از جمهوری اسلامی که مایه امید جهان است در راهپیمایی شرکت کرده‌ام و آنان که شرکت نکرده‌اند کم‌لطفی کرده‌اند اگرچه مشکلاتی هست اما برای بهبود امور و بهتر شدن کارها باید حضور پیدا کنیم.
سعید صحبتی نیز در گفت‌وگو با هگمتانه اظهار کرد من به دلیل دینی که دارم در راهپیمایی شرکت کرده‌ام و به نظر مسؤولیتی است که بر گردن همه ما قرار دارد و وقتی در این اجتماع زندگی می‌کنیم باید حضور داشته باشیم.
محمدجواد صحبتی که 12 سال داشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اظهار کرد: برای حمایت از کشورم همراه پدرم در این راهپیمایی شرکت کرده‌ام، برای اینه دشمن بداند ما حضور داریم.
زهرا رحیمی هم در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه بیان کرد: امروز با حضور خود در راهپیمایی نشان داده‌ایم که پایبند به نظام هستیم؛ چراکه برای این نظام کلی شهید داده‌ایم و آنها که رفته‌اند کار حسینی کردند و ما که مانده‌ایم باید کار زینبی کنیم و اهداف و آرمان‌های نظام را فریاد می‌زنیم و دشمن می‌داند که این نظام با هیچ سختی از بین نمی‌رود.
در ادامه خانم رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اظهار کرد: من به عشق رهبر و برای لبیک به رهبرم در راهپیمایی شرکت کرده‌ام.
شهناز خدابنده‌لو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه، عنوان کرد برای این نظام خون داده‌ایم، شهید داده‌ایم باید پای آن بایستیم، برای حمایت از رهبر و لبیک به فرمان رهبری در راهپیمایی شرکت کرده‌ام تا بگویم تا آخر ایستاده‌ایم.
خانم زندی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه گفت 45 سال است که این انقلاب پا برجاست و ما هستیم و ما ایستاده‌ایم پای انقلاب، انقلابی که پای آن شهید داده‌ایم و 45 سال پیشرفت را می‌بینیم و به عشق رهبر ایستاده‌ایم.
خانم نادری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه افزود: اگرچه گلایه‌هایی از مسؤولان داریم و مشکلاتی وجود دارد اما به عشق رهبر و این نظام هستیم که اگر این نظام نباشد دین ما هم در خطر است بنابراین آمده‌ایم تا بایستیم.
اسماعیل اخوان خود را بچه انقلاب معرفی کرد و گفت: آمده‌ایم تا در این راهپیمایی عظیم حضور خود را نشان دهیم و هر لحظه رهبر عزیزمان فرمان بدهد جان خود را فدای این انقلاب می‌کنیم.
فاطمه رضایی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه گفت: اگر حاج قاسم نیست ما زنان زینبی هستیم و تا پای جان پای انقلاب ایستاده‌ایم و تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی حفاظت می‌کنیم.
امیرحسن موسوی نیز که همراه مادرش در راهپیمایی شرکت کرده بود، عنوان کرد: من همراه مادرم در راهپیمایی شرکت کرده‌ام تا دشمن بداند ما نوجوانان هم از انقلاب حمایت می‌کنیم.
در پایان مسیر خیل عظیم شرکت‌کننده در میدان امام(ره) شعارهای انقلابی سر دادند و مراسم با سخنرانی ادامه پیدا کرد.
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان در مراسم 22 بهمن شهر همدان با بیان اینکه همدان شهر دارالمؤمنین، شهر شهدایی چون شهید محراب آیت‌الله مدنی، شهید همدانی، مفتح، قدوسی و... است، عنوان کرد: حضور پرشور و گسترده مردم همدان در جشن 45 سالگی انقلاب بسیار باارزش و قابل قدردانی است.
وی با بیان اینکه حضور و جمعیت زیاد مردم همدان در راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد که دشمن تا زمانی که مردم قهرمان در صحنه باشند هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ادامه داد این شور و اشتیاق مردم همدان من را به وجد می‌آورد و از شما می‌خواهم این شور و اشتیاق را تا 11 اسفندماه حفظ کنید و در انتخابات نیز همین حضور را داشته باشید.
کدخدایی اظهار کرد: توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی که منافع نامشروع خود را از دست رفته می‌داند، ادامه داد: شاهد تحریم‌ها تاکنون هستیم، اما با تدابیر رهبری و حضور مردم هیچ غلطی نتوانسته انجام دهد.
وی با اشاره به اینه دشمن نمی‌تواند کاری بکند مشروط بر اینکه شما مردم در صحنه باشید، تصریح کرد: در صحنه انتخابات نیز انتظار شهدا این است که در پای صندوق‌های رأی حاضر باشید.
این عضو شورای نگهبان گریزی به 22 بهمن 57 زد و با اشاره به شرایط آن زمان گفت: رژیم ستم‌شاهی مردم را سرکوب می‌کرد و منابع کشور را در اختیار کشورهای دیگر می‌گذاشت اما این انقلاب از همان ابتدا مردم را در سرنوشتشان دخیل کرد و قانون اساسی تدوین شد و اگر نظام سیاسی ما به حیات خود ادامه می‌دهد و ادامه دارد مشروط به حضور مردم است.
کدخدایی اذعان کرد: رژیم شاهی پول نفت را به آمریکا می‌داد و همان طور که ترامپ نیز اذعان کرد که ایران محل مناسب برای بهره‌برداری بود و حتی عربستان را گاو شیرده خطاب کرد.
وی با اشاره به اینکه در آن دوران امنیت اقتصادی وجود نداشت، گفت: 4 میلیون بشکه نفت کشور را به آمریکا می‌فروخت.
این مسؤول با تأکید بر اینکه ارزش‌هایی که از همان ابتدای انقلاب وجود داشت استقلال و آزادی است، گفت: این دو محور شعارهای مردم و نظام اسلامی است امروز مردم سالار خود هستند، چون نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و باتوجه به آموزه‌های دینی و اسلامی ایجاد شده است.
کدخدایی با اشاره به اینکه منش و روش امام تکیه بر مردم بود، تصریح کرد: رهبران سیاسی و دینی خدمتگزار مردم هستند، امروز برای انتخابات مجلس تعداد زیادی ثبت‌نام می‌کنند و ایران امروز در منطقه حرفی برای گفتن دارد.
وی اظهار کرد: اگرچه کاستی‌هایی وجود دارد که البته در تمام کشورها هست اما مسؤولان در تلاش هستند تا مشکلات را حل کنند. همه مسؤولان باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و از طرفی دشمن در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی، برنامه‌هایی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دارد.
کدخدایی مردم را پشتیبان نظام عنوان کرد و خواستار شرکت مردم در انتخابات پیش‌رو شد و گفت: باید از خیمه اسلام دفاع کنیم و به شهدای عزیز لبیک بگوییم، نباید فریب دشمن را بخوریم؛ چراکه دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.
وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که دشمن می‌کند این است که در خط رسانه‌ای و بوق رسانه‌ای می‌گوید که رأی مردم اثری ندارد در حالی که این‌گونه نیست و نباید به تبلیغات دشمن توجه کنیم.
کدخدایی عنوان کرد: امروز مسؤولان ما تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم را حل کنند و برای شرکت در انتخابات تمام کشورها صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند منتهی روش ما متفاوت است و در انتخابات پیش رو 73 درصد ثبت‌نام کننگان تأیید صلاحیت شدند و این رقم خوبی است و با این شرایط برای هر کرسی 50 تا 60 نامزد وجود دارد.
وی تصریح کرد: امروز وظیفه هر انقلابی این است که نسبت به شبهات بی‌تفاوت نباشد و جهاد تبیین را عمل کند و برای فرد انقلابی متدین مشارکت پرشور در انتخابات تقدم بر نتیجه دارد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/57931