کد خبر : 57835
تاریخ : 1402/11/16
گروه خبری : خبر همدان

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

ساخت بیش از 2 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از ساخت 2 هزار و 806 کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب خبر داد.
به گزارش هگمتانه،‌ مهرداد آهکی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب مجموع راه‌های روستایی آسفالته کشور 80 کیلومتر بود، گفت: پس از انقلاب 2 هزار و 806 کیلومتر راه روستایی آسفالته ساخته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به طول راه‌های فرعی استان اشاره و تأکید کرد: در حال حاضر طول راه‌های فرعی 742 کیلومتر است، در حالی که قبل از انقلاب 320 کیلومتر بوده است.
این مسؤول یادآور شد: اکنون طول آزادراه‌های استان85 کیلومتر و طول راه‌های چهارخطه استان 662 کیلومتر گزارش شده و این در حالی است که قبل از انقلاب هیچ آزادراه و راه چهار‌خطی وجود نداشته است.
آهکی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دولت مکلّف به آسفالت راه‌های روستاهای بالای 20 خانوار است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 1395 تقریباً از 195 هزار روستای بین20 تا 50 خانوار استان همدان، راه 190 روستا آسفالت شده است و تنها 5 روستا باقی‌مانده که با تأمین منابع و سایر حمایت‌ها دارای راه آسفالته خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه از تمام پیمانکاران که در این فعالیت عظیم کمک کردند قدردانی می‌کنم، افزود: امیدواریم با اقدامی جهادی بتوانیم رفاه و عمران را در روستاهای کشور ارتقا داده و دین خود را به این قشر ادا کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه به تعداد ناوگان حمل و نقل برون شهری استان اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون 1593 دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافر برون‌شهری و تعداد 27 هزار و 883 دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا برون‌شهری در استان فعال است.
آهکی افزود: در حال حاضر در استان 15 پایانه مسافر برون‌شهری و 2 پایانه بار برون‌شهری مشغول فعالیت است.
وی تعداد مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در بخش حمل‌و‌نقل عنوان و تصریح کرد: اکنون در جاده‌های ارتباطی استان تعداد 42 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مشغول خدمات رسانی به مسافران و رانندگان بوده و این در حالی است که پیش از انقلاب مجتمعی وجود نداشته است.
مهرداد آهکی همچنین با اشاره به تعداد راهدارخانه‌های ثابت و فصلی استان یادآور شد: اکنون 35 راهدارخانه در استان وجود دارد که پیش از انقلاب این رقم 14 واحد بوده است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مدیرکل راهداری استان همدان در پایان ایجاد 140 کیلومتر سیستم روشنایی در طول راه‌ها و راه‌اندازی 218 مورد سامانه‌های حمل‌و‌نقل هوشمند جاده‌ای را از دیگر خدمات انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: پیش از انقلاب این اقدامات در طول جاده‌ها انجام نشده بود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/57835