کد خبر : 57726
تاریخ : 1402/11/13
گروه خبری : خبر همدان

طی ایام دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد

برگزاری 50 برنامه متنوع توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان




هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری بیش از 50 برنامه متنوع توسط این اداره کل طی ایام دهه فجر در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، مسعود ویژه پنج‌شنبه این هفته در نشست ستاد اجرایی اکران فیلم‌های جشنواره فجر در همدان، برنامه‌های شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به مناسبت دهه مبارک فجر را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» بسیار پرشور برگزار شد و با استقبال خوب مردم همراه بود گفت: جشنواره «هنرهای تجسمی فجر» از هفتم بهمن ماه در مجتمع هنری سینمایی شهید آوینی افتتاح شده و نمایشگاه آثار نیز تا بیست و یکم بهمن ماه ادامه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تدوین برنامه‌های دهه فجر را با ماهیت تحقق شعار عدالت فرهنگی در دولت مردمی سیزدهم و در راستای هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: برنامه‌های دهه فجر امسال این اداره کل در دو سطح برنامه‌های وزارتخانه و استانی تعریف شده که در قالب جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی و هنری رخ می‌دهد.
وی ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه‌های دهه فجر را زمینه‌ای برای ایجاد شور انتخاباتی استان در یازدهم اسفند خواند و گفت: روز پانزدهم بهمن ماه شاهد برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «شعر طنز» استان به میزبانی نهاوند خواهیم بود.
ویژه با اشاره به اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره فیلم فجر گفت: امسال 16 فیلم سینمایی در سینماهای فلسطین و فرهنگ همدان از 16 تا 24 بهمن ماه اکران خواهد شد.
وی همچنین به برپایی غرفه‌های کتاب در سراسر استان اشاره کرد و گفت: رونمایی از کتاب «دویدن به دنبال باد» به نویسندگی سید مهدی موسوی فاخر، توزیع کتاب برای بیست منطقه محروم استان و توزیع کتاب‌های تخصصی برای مراکز آموزشی فرهنگی از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به دیگر برنامه‌های دهه فجر هم اشاره کرد و گفت: برگزاری محفل تلویزیونی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، نشست‌های ادبی و نقد کتاب، برگزاری عصر شعر و خاطره انقلاب و جنگ‌های شادی در تمامی شهرستان‌ها مدنظر است.
وی به تولید محتوای رسانه‌ای برای بهره‌مندی رسانه‌های استان و همچنین مشارکت در برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در این ایام اشاره داشت و افزود: دیدار با خانواده شهدای هنرمند و برگزاری نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای در سراسر استان از برنامه‌های این اداره کل در جشن 45 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است.

اکران 16 فیلم چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در همدان
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز از اکران فیلم‌های سینمایی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر طی 16 بهمن در سینماهای فلسطین و فرهنگ خبر داد.
هادی فیض‌منش بیان کرد: آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجردر همدان، پانزدهم بهمن‌ماه طی ساعت ١٨ با حضور چهره‌های هنری، اهالی سینما، رسانه‌ها و عموم مردم در پردیس سینمایی مهر قدس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از مردم فهیم و هنردوست همدان دعوت می‌کنیم تماشاگر فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر باشند گفت: برای تماشای فیلم‌ها بلیط اینترنتی تهیه کنند و دستگاه‌های دولتی هم می‌توانند برای اکران اختصاصی با معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی کنند.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال 33 فیلم در جشنواره اکران خواهند شد که سهم همدان 16 فیلم است و در سینماهای فلسطین و فرهنگ اکران می‌شود.
وی یادآور شد: در کنار تماشای فیلم اهالی سینما هم می‌توانند در حاشیه برنامه‌ها جلسات و دوره‌ی‌های نقد و بررسی داشته باشند و از نظرات کارشناسی یکدیگر بهره ببرند.
فیض‌منش بیان کرد: فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی » به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «پرواز 175 » به کارگردانی محمدحسین حقیقت، «شکارحلزون» به کارگردانی محسن جسور، «ظاهر» به کارگردانی حسین عامری، «ملکه آلیشون » به کارگردانی ابراهیم نورآورمحمد و «دروغ‌های زیبا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم در سینماهای همدان اکران خواهد شد.
وی گفت: فیلم «شور عاشقی» به کارگردانی داریوش یاری، « معجزه پروین » به کارگردانی محمدرضا ورزی، «میرو» به کارگردانی حسین ریگی، «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، «نپتون» به کارگردانی محمد ابراهیم غفاریان و «نوروز » به کارگردانی سهیل موفق نیز از دیگر فیلم‌هایی هستند که در سینماهای همدان اکران خواهد شد و در زمان اکران هم امکان جابه‌جایی فیلم‌ها وجود دارد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/57726