کد خبر : 57714
تاریخ : 1402/11/13
گروه خبری : خبر همدان

بهره‌برداری از 3 پروژه با حضور وزیر علوم

افتتاح دانشکده شیمی و علوم نفت در دانشگاه بوعلی



هگمتانه، گروه خبر همدان: روز پنجشنبه سه پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و مرحله دوم دانشکده مهندسی در دانشگاه بوعلی سینا با حضور وزیر علوم افتتاح شد.
به گزارش هگمتانه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت و مرحله دوم دانشکده مهندسی در دانشگاه بوعلی سینا از ایجاد 3 مجموعه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در کشور خبر داد و گفت: این مراکز در تپه عباس‌آباد، سیستان و بلوچستان و دانشگاه بوعلی ایجاد می‌شود.
محمدعلی زلفی‌گل اظهار کرد: امروز شاهد شهرک دانشگاه بوعلی هستیم که افتخار آموزش عالی و شهر همدان است و باید بدانیم این مهم نتیجه عمر بزرگان بوده که قدردان آنها هستیم.
وی گفت: وزارت نفت به دانشکده شیمی و علوم نفت همدان نگاه ویژه دارد و از این مجموعه حمایت خواهد کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به دانشگاه دارد افزود: امروز در سه جای کشور مجموعه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها را ایجاد می‌کنیم که در دانشگاه بوعلی، سیستان و بلوچستان و تپه عباس‌آباد خواهد بود.
قاسمی‌فرزاد: تخصیص 120 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به دانشگاه بوعلی
استاندار همدان نیز از تخصیص 120 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه بوعلی از محل سفر ریاست جمهوری خبر داد.
علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: به یمن انقلاب شکوهمند دستاوردهای زیادی را تجربه کردیم و این انقلاب بزرگ ما را از تاریکی به روشنایی سوق داد.
وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به قدرت‌ بزرگ منطقه تبدیل شده و خداوند متعال استعدادهای زیادی به ما داده که هرجا رشد و پیشرفتی باشد، نام ایران و ایرانی است گفت: از مجموع 14 هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری، تاکنون 5 هزار میلیارد تومان محقق شده است.
استاندار همدان افزود: سهم وزارت علوم 600 میلیارد تومان بود و سهم دانشگاه بوعلی 160 میلیارد تومان تعییین شد که 120 میلیارد تومان محقق شده است.
وی با اشاره اینکه به زودی دو بلوک خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بوعلی احداث می‌شود که 700 نفر خواهران اسکان داده می‌شوند گفت: تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی و پذیرش دکتری دامپزشکی را در این دانشگاه خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز از افتتاح سه پروژه مهم در دانشگاه بوعلی خبر داد.
حسین رضوان اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح سه پروژه مهم در دانشگاه بوعلی هستیم.
وی بیان کرد: آغاز پروژه‌های دیگر را هم امروز خواهیم داشت و دانشگاه بوعلی سینا سیر تحولی را طی می‌کند و در این دو سال پروژه‌هایی تعیین تکلیف شدند‌.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه امروز دانشکده شیمی با 13 هزار مترمربع افتتاح می‌شود عنوان کرد: 7 هزار و 200 متر دانشکده مهندسی نیز به نتیجه رسیده است و ساختمان دی8 افتتاح می‌شود.
رئیس دانشکده شیمی و علوم نفت دانشگاه بوعلی سینا نیز با اشاره به اینکه ساخت پروژه دانشکده شیمی و علوم نفت 14 سال طول کشیده است اظهار کرد: ما از سال 1401 این پروژه را آغاز کردیم و امروز خوشبختانه تکمیل شده است.
به نقل از فارس، جلال بصیری پارسا با اشاره به اینکه این پروژه در 13 هزار متر ساخته شده است عنوان کرد: دانشکده شیمی و علوم دستاوردهای زیادی داشته که امیدواریم همچنان بتوانیم مسیر پیشرفت را طی کنیم.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/57714