کد خبر : 55152
تاریخ : 1402/8/29
گروه خبری : خبر همدان

به همت امور بانوان شهرداری همدان انجام شد

برگزاری برنامه «عاشقانه، صبورانه، دلبرانه» در همدان



هگمتانه، گروه خبر همدان: هم زمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س)، برنامه‌ای به همت امور بانوان شهرداری همدان با عنوان «عاشقانه، صبورانه، دلبرانه» در همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، پیش از ظهر یکشنبه هم زمان با میلاد حضرت زینب(س) برنامه‌ای با حضور بانوان در تالار فجر و به همت امور بانوان شهرداری همدان برگزار شد.
حجت‌الاسلام تقی حسین‌زاده از خطیبان مشهد مقدس و یکی از مشاوران خانواده در برنامه «عاشقانه، صبورانه، دلبرانه» با تأکید بر اینکه روایاتی که از معصومین(ع) به ما رسیده است، گنج است، به اصول زندگی زناشویی اشاره و بیان کرد: در یک زندگی زن و شوهر باید در قبال یکدیگر اصول را رعایت کنند تا زندگی موفقی داشته باشند.
وی در ادامه افزود: اولین شرط، صداقت است البته جز راست نباید گفت و هر راستی را هم نشاید گفت، یکی از اشتباهات زناشویی این است که برخی قبل از ازدواج باید تجسس کنند که این کار را نمی‌کنند و بعد از ازدواج تجسس می‌کنند در حالی که بعد از ازدواج باید چشم‌پوشی کرد.
حجت‌الاسلام حسین‌زاده بر اعتمادسازی و اعتقادسازی بین زوجین تأکید کرد و گفت: زن باید به مرد بگوید که من آنقدر به تو اعتقاد دارم و تو را قبول دارم که حتی مرد اگر خواست کاری انجام بدهد وجدانش به او این اجازه را ندهد.
وی با بیان این نکته که مرد، زن می‌خواهد و نه مادر، عنوان کرد: قرآن می‌فرماید مرد سلطان است و اگر حرمت او را حفظ کنی ملکه خواهی شد، یک زن باید به شوهر خود عزت بگذارد.
این خطیب در بخش دیگر سخنانش افزود: اسلام مخالف آراستن زن نیست، اما نکته اینجاست که زن باید خود را برای شوهرش بیاراید.
وی با بیان این مطلب که تا راه حق است به دنبال راه حل نروید و طلاق راه حل است، گفت: شرط دوم در زندگی، امانت است، مهم‌ترین امانتی که خداوند به شما زنان عطا کرده است همسر است و نباید به خاطر بچه با شوهر بحث کرد، آن کسی که برای شما می‌ماند همین همسر شما است.
وی با توصیه به این موضوع که برای حل مشکل زندگی خود با کسی همفکری نکنید و از مشاوران استفاده کنید، بیان کرد: شرط سوم برای داشتن زندگی موفق این است که سکوت و صحبت بی‌جا نباشد. در واقع خوب حرف زدن هنر می‌خواهد و کتاب‌خوانی استعداد سخن‌وری را بالا می‌برد.
حجت‌الاسلام تقی‌زاده اظهار کرد:‌ اما مورد آخر اینکه لبخند زن برای مرد همانند ماساژ روح او است، شما زنان باید با محبت به همسر خود نگاه کنید.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/55152