کد خبر : 53162
تاریخ : 1402/7/6
گروه خبری : خبر همدان

مجتبی حمزه رستگار معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار با اشاره به دستاوردهای راه‌اندازی نظام یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری:

کاهش 50 درصدی مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری همدان



هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان با اشاره به دستاوردهای راه‌اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری همدان گفت: پاسخ دهی غیرحضوری و الکترونیکی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی موجب کاهش 50 درصدی مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری همدان شده است.
به گزارش هگمتانه، مجتبی حمزه رستگار ضمن اعلام این خبر افزود: برای نخستین بار در شهرداری همدان و با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک، پاسخ دهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی صرفا از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد و دیگر نیازی نیست شهروندان جهت اخذ پاسخ استعلام به شهرداری مراجعه کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان اظهار کرد: طبق تفاهم نامه صورت گرفته بین شهرداری و کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان در سال گذشته و در اقدامی نوین و بی‌نظیر در کشور با ایجاد دسترسی کاربران دفاتر اسناد رسمی به سامانه شهرداری الکترونیک، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه مذکور توسط دفترخانه ثبت و بلافاصله درصورت عدم بدهی و هرگونه پرونده تخلف ساختمانی پاسخ آن به صورت الکترونیکی و برخط توسط کاربر مستقر در شهرداری به دفترخانه ارسال خواهد شد و دیگر نیازی نیست شهروند به شهرداری مراجعه کند.
حمزه رستگار با اشاره به اینکه طبق آمار و گزارشات اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک (SARA 10) بیش از پنجاه درصد مراجعات و درخواست‌های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی است افزود: با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش پنجاه درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد بودیم که این امر موجب کاهش تردد و صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.
وی تصریح کرد: در این روش کلیه شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام کرده و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد، شهرداری همدان موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام کند.
به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان، مجتبی حمزه رستگار با توضیح اینکه شهرداری مسؤولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضا مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وبگاه سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد به نشانی http://esup.hamedan.ir فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین می‌کند، اظهار کرد: کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضا مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که به صورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان را داراست.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/53162