کد خبر : 48969
تاریخ : 1402/3/4
گروه خبری : ورزش

به همت سازمان بسیج اساتید استان همدان

صعود باشکوه دانشگاهیان به الوند



هگمتانه، گروه ورزش: رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، دانشگاهیان استان در همایشی به نیابت از هشت هزار شهید همدان به قله الوند و دشت میشان صعود کردند.
حسن رحیمی روشن در حاشیه این همایش به خبرنگار ما گفت: این همایش به مناسبت چهل و یکمین سالگرد آزادسازی خرمشهر و در آستانه فرارسیدن میلاد با سعادت امام رضا (ع)، با حضور اساتید، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان همدان برگزار شد.
وی اظهار کرد: در این همایش بیش از 800 نفر از دانشگاهیان، مسیر میدان گنجنامه تا دشت میشان و تعدادی تا قله الوند را کوهنوردی کردند.
رحیمی روشن تصریح کرد: اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان از جمله دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، دانشگاه علوم پزشکی، پیام نور، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی و دانشگاه صنعتی در این صعود شرکت داشتند.
وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این همایش در یادمان شهدای گمنام دشت میشان نیز حضور یافتند ضمن اینکه مهدی صمدی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دقایقی برای حاضران در این برنامه خاطره گویی کرد. عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: گروه نخست از اساتید بسیجی دانشگاه و دانشگاهیان همدان در روز گذشته با فتح قله الوند توانستند با موفقیت بخش اول این صعود سراسری را به سرانجام برسانند. رحیمی روشن از دانشگاه‌های استان همدان و گنگره بزرگداشت سرداران، فرماندهان و هشت هزار شهید استان همدان که شرایط برگزاری این همایش را فراهم کردند قدردانی کرد.
در پایان این همایش به شرکت کنندگان هدایایی اعطا شد. کوه الوند بلندترین کوه در کوهستان الوند است و سه هزار و 584 متر ارتفاع دارد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/48969