کد خبر : 48225
تاریخ : 1402/2/14
گروه خبری : خبر همدان

شهردار همدان:

رونق پیاده‌راه اکباتان در دستور کار شهرداری



هگمتانه، گروه خبر همدان: عصر روز گذشته ستاد گردشگری شهرداری همدان در دفتر شهردار برگزار شد و در آن بر رونق پیاده راه اکباتان، ایجاد غرفه‌های موقت در این پیاده راه، اقناع سازی اصناف پیرامون اقدامات در حوزه رونق پیاده راه اکباتان به منظور طی روند ثبت جهانی هگمتانه، پیگیری خواهرخواندگی‌های همدان، محور گردشگری کردستان-همدان-کرمانشاه و گردشگری مقاومت، تأکید شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، عصر دیروز ستاد گردشگری شهرداری همدان در دفتر شهردار با حضور حمید بادامی نجات رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا، رضا ابرارخرم معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان، هادی بلاغی رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان و دیگر مدیران شهری برگزار شد.
شهردار همدان در این ستاد مطرح کرد: محور و یکی از اهداف اصلی تشکیل این ستاد، کمک به ثبت جهانی هگمتانه است که در این رابطه برای رونق پیاده راه اکباتان برنامه‌هایی در دست اجرا داریم.
سید مسعود حسینی با بیان اینکه برخی اقدامات در پیاده راه اکباتان در راستای ثبت جهانی هگمتانه نیازمند اقناع سازی است، ادامه داد: در این زمینه باید تور توجیهی بازاریان این پیاده راه برگزار شود.
وی با تأکید بر اینکه سازمان اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری باید هر چند روز یک بار برنامه‌ای را در پیاده راه اکباتان برای رونق بخشی به این پیاده راه برگزار کند افزود: سازمان مشاغل شهری شهرداری نیز غرفه‌های موقت را در این پیاده راه برپا می‌کند ضمن اینکه تلاش می‌کنیم از ظرفیت تشکل‌های مردمی، اصناف، رسانه‌ها و اتاق بازرگانی نیز برای اقناع سازی کسبه پیاده راه در زمینه روند ثبت جهانی هگمتانه استفاده کنیم.
شهردار همدان پیگیری خواهرخواندگی‌های همدان را ضروری برشمرد و افزود: با توجه به برگزاری کنگره سرداران و 8هزار شهید دوران دفاع مقدس لازم است گردشگری مقاومت نیز در همدان راه‌اندازی شود و پیگیری خواهرخواندگی همدان با حلب به واسطه سردار شهید همدانی باید از اقدامات ستاد گردشگری شهرداری همدان باشد.
وی با بیان اینکه همدان هشتمین شهر یادگیرنده کشور است و این موضوع نیازمند پیگیری است، به عناوین همدان شهر دوستدار کودک و شهر سبز پایدار نیز اشاره کرد و افزود: درباره محور کردستان-همدان-کرمانشاه نیز لازم است نشستی با شهرداران و استانداران آنها برگزار شود همچنین برگزاری نشستی با شهرداران زنجان، اراک و یزد در برنامه است.
حسینی با تأکید بر پیگیری خواهرخواندگی همدان با اربیل، بخارا و کولاب افزود: شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای بین المللی نیز پیگیری خواهد شد.
پیگیری خواهرخواندگی با شهرهایی در چین و روسیه، تولید موشن گرافی، پویانمایی و فیلم در زمینه معرفی جاذبه‌های همدان، خیابان غذا، جشنواره عسل و موسیقی محلی و موزه فیلم و عکس و کنگره همدان مرکز جهانی طب سینایی نیز از دیگر موارد مطرح شده در این ستاد بود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/48225