کد خبر : 48152
تاریخ : 1402/2/12
گروه خبری : خبر همدان

برگزاری مراسم تجلیل از دکتر فامیل روحانی

بزرگداشت استاد تربیت



هگمتانه، گروه خبر همدان: مراسم بزرگداشت و تجلیل از استاد فامیل روحانی به همت سازمان بسیج اساتید استان همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، در آستانه سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم مراسم بزرگداشت و تقدیر از استاد دکتر فامیل روحانی توسط جمعی از اعضای سازمان بسیج اساتید استان برگزار شد.
در این جلسه حسین صادقیان رئیس شورای اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه استان همدان با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب در مدرسه باباطاهر شاگرد استاد فامیل روحانی بودم اظهار کرد: اگر چیزی از دین و دیانت و ورود به انقلاب داریم از بزرگواری ایشان و دو معلم دیگر یعنی مرحوم نداف و تقواطلب است.
حجت الاسلام محمدی دیگر عضو سازمان بسیج اساتید استان نیز در این جلسه عنوان کرد: در ادبیات جایگاه استاد و پدر بر ما پوشیده نیست اساتید و معلمان ذخیره‌ای از تجربه و علم هستند که می‌توانیم از تجربه آنها استفاده کنیم پس وظیفه ما تجلیل و احترام اساتید است.
یداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با بیان اینکه قدردان آقای فامیل روحانی بوده و شاگردی ایشان را کردیم گفت: ایشان از سر سلسله داران عرصه تربیت در بعد دانشگاهی بوده و زحمات ایشان را در دانشگاه آزاد اسلامی ارج می‌نهیم.
طاهری از دیگر اساتید حاضر در جلسه با این توضیح که خدا را برای همه نعمت‌ها از جمله نعمت آشنایی با دکتر فامیل روحانی و در دیگر دوستان، شکر می‌کنم مطرح کرد: برگزاری چنین برنامه ای، کار ارزشمندی است چرا که این بزرگان سرمایه‌های معنوی ما هستند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 30 سال توفیق داشتم خدمت دکتر فامیل روحانی باشم با تشریح زحمات دکتر فامیل روحانی برای افتتاح و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی در همدان بیان کرد: در آموزش و پرورش، تربیت معلم، شورای شهر و حضور در جمع هیأت امنای آستان امامزاده عبدالله ایشان خدمات ارزشمندی داشت از این رو تکریم ایشان، تکریم فضلیت و دانایی است.
وی با بیان اینکه در بنیاد نهج البلاغه نیز ایشان مسوولیت اصلی را برعهده دارند و در این آشفته بازاری که افراد به دنبال حساب و کتاب هستند سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان هدیه کردند عنوان کرد: هم‌چنان حمایت‌های مادی و معنوی ایشان ادامه دارد.
این استاد دانشگاه همچنین گفت: دکتر فامیل روحانی توانسته قرآن کریم را به فارسی، انگلیسی و فرانسه ترجمه کنند.
دکتر سید علی‌اصغر تروهید از دیگر اساتید حاضر در جلسه نیز اضافه کرد: دکتر فامیل روحانی معلم اخلاق هستند علاوه بر این در بحث مدیریت هم، پشتیبان ما در دانشگاه بودند.
وی بیان کرد: دکتر فامیل روحانی نگاه بلند و خوبی به آموزش عالی داشتند.
عروتی دیگر عضو بسیج اساتید استان نیز با این‌ توضیح که اگرچه در همدان بزرگانی داریم اما در بین آنها افراد جامع الاطراف کم داشتیم اظهار کرد: دکتر فامیل روحانی فردی جامع الاطراف هستند یعنی در عرصه سیاسی و مبارزاتی، در عرصه نشر و انتشار نشریه محراب، فعال بوده و همت بلند ایشان در زمان راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در همدان نیز بیانگر بخشی دیگر از زحمات ایشان است.
عراقچیان دیگر استاد حاضر در جلسه نیز ادامه داد: دکتر فامیل روحانی در تاسیس و راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، در هیأت امنای امامزاده عبدالله و شورای شهر نقش برجسته داشتند به گونه‌ای که در شورای اسلامی شهر حرف ایشان فصل الخطاب بود.
وی با این توضیح که در زمان حضور ایشان در شورای شهر افراد مختلفی با فکرهای متفاوت حضور داشتند اما چتر حمایتی ایشان برای همه گسترده بود ادامه داد: ایشان با همه سمت‌هایی که داشتند هنوز در محله قدیمی خود ساکن هستند و با جود تمکن مالی همین جا مانده اند و این نکته مثبت در نوع تفکر مدیریتی ایشان است.
عراقچیان افزود: ایشان سعه صدر بالایی دارند به گونه‌ای که در داوری جشنواره شهروندان برگزیده مشکلات را خیلی آرام و با دیدگاه پدرانه حل می‌کردند؛ ایشان دُر گرانبهایی است که هنوز ما نشناختیمش.
استاد دکتر فامیل روحانی نیز با بیان اینکه در جمع شما اساتید احساس شیخی گری نمی‌کنم و جوانم اظهار کرد: در طی چهار یا پنج سالی که در خانه هستم برخی کارها در حال انجام است که از جمله می‌توانم به ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی محض اشاره کنم که ترجمه 150 تا 160 آیه قرآن، ترجمه‌ای خلاف ترجمه‌های موجود است.
وی با این توضیح که با لطف الهی قرآن را به زبان انگلیسی هم ترجمه کردم افزود: ترجمه‌های انگلیسی موجود در بازار فاجعه هستند چرا که یا از روی دشمنی ترجمه شده یا مترجم متوجه موضوع نشده است از این رو بسیاری از مترجمان قرآن خیانت کرده‌اند چرا که عمدا ایرادات را وارد ترجمه‌ کرده اند.
استاد فامیل روحانی ادامه داد: نگارش زندگینامه پیامبر(ص) از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است که تاکنون سه جلد آن آماده شده‌است البته این زندگینامه براساس تفکر شیعی شکل گرفته است.
وی بیان کرد: علاوه بر این کتاب مجمع التفاسیر را نیز که مجموعه‌ای از تفاسیر شیعی است تدوین کرده ام تا علاقمندان به این تفاسیر بتوانند یک جا از این منابع استفاده کنند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/48152