کد خبر : 47233
تاریخ : 1401/12/28
گروه خبری : شهرستان

تخریب 4 باب مغازه در راستای تعریض خیابان شهدای ملایر


هگمتانه، گروه شهرستان: شهردار ملایر گفت: در راستای تعریض خیابان‌های شهدا و شهید مصطفی خمینی(ره) و بهبود عبور و مرور شهری، چهار باب مغازه واقع در خیابان شهدا تخریب شد.
به گزارش هگمتانه؛ "مجید فرجی" در این باره اظهار کرد: پس از توافق با مالکان چهار باب مغازه به تملک شهرداری درآمد و در راستای تعریض و بازگشایی معابر تخریب شدند.
وی افزود: حدود سه هزار مترمربع تعریض در نقاط مختلف اعم از اجرای ماده 101 و تبصره 4 شهرداری با اولویت خیابان‌های اصلی سطح شهر انجام شده است.
شهردار ملایر تأکید کرد: در راستای تأمین مالی تملک و تعریض خیابان‌ها، توافقات گسترده‌ای با اداره اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شد و توانستیم رقم قابل توجهی به دارایی‌های شهرداری اضافه کنیم تا بتوانیم گام‌های بلندی در این زمینه برداریم.
فرجی ادامه داد: تاکنون شهرداری ملایر موفق شده حدود 812 مترمربع شامل 9 دهنه مغازه و یک گاراژ را از خیابان شهدا و خیابان شهید مصطفی خمینی(ره) تملک کند.
وی اولویت نخست شهرداری را تعریض خیابان شهدا عنوان کرد و گفت: 10 باب مغازه را در این راستا تملک کرده‌ایم که حدود هشت باب آن تخریب شده است.
شهردار ملایر از تعریض حدود 180 مترمربع از خیابان صفرخانیان خبر داد و بیان کرد: این خیابان بار ترافیکی سنگینی داشت که با تملک و عقب نشینی ملکی با حدود 180 مترمربع مساحت، تردد در این خیابان تسهیل و از بار ترافیکی آن کاسته شد.
فرجی گفت: در جلسات متعددی که با آموزش و پرورش داشتیم، درباره تملک مدرسه شهید رجایی توافقات اولیه انجام گرفت که در صورت نهایی شدن، 400 متر عرض و 70 متر طول خیابان همدان وسیع‌تر می‌شود.
به نقل از ایرنا؛ خیابان‌های شهدا و شهید مصطفی خمینی(ره) یکی از پرترددترین خیابان‌های شهر ملایر است که در طرح تعریض قرار دارند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/47233