کد خبر : 45652
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : ورزش

تمرین مقاومتی ناجی بزرگسالان مسن



هگمتانه، گروه ورزش: پیری تعادل بین اکسیدان‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها، التهاب با درجه پایین و پاسخ پروتئینی را شامل می‌شود که در سطح سلولی رخ می‌دهد و مسؤول بسیاری از اختلالات سلامتی است.
ثابت شده است که ورزش پاسخ التهابی را تنظیم می‌کند، اکسیدان‌هایی مانند رادیکال‌های آزاد را که در سلول‌ها تجمع می‌کنند و به دی‌ان‌ای آسیب می‌رسانند را متعادل می‌کند و روند محافظت سلول‌ها از خود در برابر این عوامل استرس‌زا را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، تمرینات مقاومتی در افراد مسن برای کمک به حفظ عضلات، انعطاف‌پذیری و تعادل توصیه می‌شود.
نتایج تحقیق جدید توسط محققان دانشگاه آتلانتیک فلوریدای آمریکا با همکاری دانشگاه لئون در اسپانیا، بررسی کرد که آیا یک برنامه تمرین مقاومتی هشت هفته‌ای وضعیت اکسیداتیو، فعال سازی پاسخ پروتئین واتابیده و مسیرهای التهابی کلیدی همچنین روابط آنها با پروتئین شوک حرارتی میتوکندری 60 و پروتئین کلوتو را تعدیل می‌کند یا خیر. نتایج نشان داد که سطوح پروتئین‌های التهابی (pIRAK1، TLR4، و TRAF6) همچنین نشانگرهای مختلف تعادل اکسایش-احیا (کاتالاز، GSH، LP، NRF2، PC، ROS، SOD1 و SOD2) با تمرین تغییر نکردند.
چون یونگ فیل هوانگ، محقق و استاد دپارتمان علم ورزش و ارتقای سلامت در کالج علوم چارلز ای. اشمیت دانشگاه آتلانتیک فلوریدا گفت: فعالیت بدنی منظم به‌عنوان یک مداخله مؤثر در بهبود بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند پوکی استخوان، سارکوپنی یا از دست دادن عضلانی و دیناپنی یا از دست دادن قدرت عضلانی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 پیشنهاد می‌شود.
هوانگ گفت: ما می‌دانیم که فعالیت بدنی برای افراد مسن چقدر اهمیت دارد و کار ما تحقیقات را در کمک کردن به روشن شدن مزایای ورزش در این جمعیت، یک گام پیش می‌برد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/45652