کد خبر : 45645
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : خبر همدان

در همه شهرستان‌های استان همدان

راه‌اندازی بازارچه فروش محصولات مشاغل خانگی

اشتغال 1354 نفر از طریق مراکز کاریابی




هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از راه‌اندازی بازارچه موقت فروش محصولات مشاغل خانگی در همه شهرستان‌های استان خبر داد.
به گزارش هگمتانه، یوسف شعبانی روز چهارشنبه گفت: 717 میلیارد و 868 میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) از ابتدای امسال تاکنون در این استان پرداخت شده است.
وی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان به تعداد یک هزار و 397 طرح توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.
وی، ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم دانست و یادآور شد: پرداخت یک هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان‌ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تأمین اقتصاد خانواده خود نقش مؤثری ایفا می‌کند.
به نقل از ایرنا، شعبانی با بیان اینکه اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت است گفت: یک هزار و 354 نفر جویای کار از ابتدای امسال تاکنون از طریق مراکز کاریابی‌های استان همدان مشغول به کار شدند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/45645