کد خبر : 45642
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : خبر همدان

فرماندار همدان درباره یکی از راهکارهای کاهش ترافیک خبر داد

اخطار جابه جایی به مدرسه‌های غیردولتی



هگمتانه، گروه خبر همدان: فرماندار همدان گفت: جانمایی بدمدارس غیردولتی و آموزشگاه‌ها در کنار خیابان‌ها و مراکز تجاری باعث ترافیک در شهر همدان شده بنابراین اخطار دادیم تا سال تحصیلی آینده باید جابه‌جا شوند.
به گزارش هگمتانه، مسلم مخفی پیرامون وضعیت ترافیک سنگین خودروها در معابر شهر همدان، اظهار کرد: ترافیک شهر همدان چند علت اصلی دارد که در طول زمان وجود داشته و در حال حاضر نیز چند علت مقطعی به آن اضافه شده است.
مخفی در رابطه با هم زمان شدن ساعت آغاز فعالیت ادارات و بازیان، توضیح داد: در حال بررسی هستیم تا تغییراتی در این موضوع ایجاد کنیم، هر چند فکر نمی‌کنیم آنچنان تأثیرگذار باشد اما ممکن است عجله شهروندان را کاهش بدهد.
فرماندار همدان با تأکید بر اینکه برای حل مشکل ترافیک همدان باید موضوعات اصلی حل شود، اظهار کرد: روزانه 22 خودرو در همدان شماره‌گذاری می‌شود، تعداد خودروهایی که در همدان تردد دارند زیاد است و خیابان‌ها کشش ندارد، از طرفی با مساله کمبود پارکینگ مواجه هستیم.
وی ادامه داد: به ازای هر 200 خودرو در شهر همدان یک پارکینگ داریم که این مساله باعث می‌شود شاهد پارک دوبله و سوبله خودروها و ایجاد ترافیک در شهر باشیم.
فرماندار همدان با اشاره به عدم برخورداری شهر همدان از ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب، گفت: در شهر همدان، اتوبوس‌های بی آر تی و یا قطار شهری وجود ندارد و در حال بررسی این موضوع در طرح جامع ترافیک شهری هستیم.
وی خاطرنشان کرد: جانمایی بدمدارس غیردولتی و آموزشگاه‌ها در کنار خیابان‌ها و مراکز تجاری نیز باعث ترافیک در شهر همدان شده بنابراین اخطار دادیم تا سال تحصیلی آینده باید جابه‌جا شوند.
فرماندار همدان همچنین اعلام کرد: شهرک صنفی صنعتی بوعلی 2 همدان آماده بهره‌برداری است و به زودی بنکداران راسته حسین‌خانی به این شهرک منتقل می‌شوند.
مخفی گفت: عمده زیرساخت‌های لازم به منظور افتتاح فاز نخست این طرح فراهم شده است و تکمیل جزئیات باقیمانده هم زمان با فعالیت واحدهای صنفی انجام خواهد شد.
وی افزود: در راسته حسین‌خانی و محدوده فعالیت بازار بنکداران به زودی محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد و واحدهای صنفی زیرمجموعه این اتحادیه به شهرک صنفی منتقل می‌شوند.
به نقل از ایسنا، مخفی اضافه کرد: پس از ابلاغ کتبی اتحادیه بنکداران و تعیین زمان مشخص فرآیند انتقال این واحدها به بازار صنفی انجام و از تردد خودرو در راسته حسین خانی جلوگیری خواهد شد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/45642