کد خبر : 45617
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : ورزش

همه‌چیز درباره قرعه‌های شوکه‌کننده‌ جام حذفی

قهرمان‌ها در لبه‌ پرتگاه؛ خوش‌شانس‌ها را بشناسید



هگمتانه، گروه ورزش: 16 تیم حاضر در دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی با داستان‌های متفاوتی باید به مصاف یکدیگر بروند و چند تیم بزرگ ممکن است خیلی زود با جام شگفتی‌ها وداع کنند.
قرعه‌کشی مرحله‌ یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران به انجام رسید و 16 تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. حقیقتا شاهد قرعه‌های جذابی بودیم و قرار است دیدارهای جالبی برگزار شود که هرکدام نکته‌ای خاص را در دل خود نهفته‌اند.
ابتدا نگاهی به هشت بازی پیش رو خواهیم انداخت؛ تیم‌های حاضر در یک‌هشتم نهایی به تفکیک سطوح: لیگ برتر: هوادار تهران، گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان، مس رفسنجان، پیکان تهران، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان، سپاهان اصفهان، مس کرمان، استقلال تهران
لیگ یک: پارس جنوبی جم، استقلال ملاثانی، دریا کاسپین بابل و لیگ دو: نود ارومیه.
*در مرحله‌ قبلی هیچ تیمی موفق شد رقیبی که سطح بالاتری داشت را شکست دهد. در این مرحله 2 رقابت به این سبک داریم. نود ارومیه‌ی لیگ دویی باید به مصاف پیکان لیگ برتری برود و استقلال ملاثانی که در حال حاضر در لیگ دسته اول حاضر است به مصاف مس کرمان لیگ برتری خواهد رفت.
*استقلال و ملوان در شرایطی باید به مصاف هم بروند که هر 2 تیم در مرحله‌ی قبل نیز به مصاف یک تیم لیگ برتری رفته بودند. انزلی‌چی‌ها حریف نفت مسجدسلیمان نشدند اما استفاده‌ی تیم حریف از بازیکن غیرمجاز باعث شد تا نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان مازیار زارع شود. این 2 تیم جزو پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی هستند و روی هم 10 قهرمانی را به دست آورده‌اند.
*حساس‌ترین بازی این مرحله را تیم‌های سپاهان و پرسپولیس به انجام می‌رسانند. هر 2 تیم در مرحله‌ی قبلی در خانه از سد تیم‌های لیک یکی گذشتند و حالا بازهم باید با نمایندگان تهرانی و اصفهانی روبه‌رو شوند. سپاهان دومین میزبانی پیاپی خود را خواهد داشت. این 2 تیم نیز 10 بار روی هم قهرمانی جام حذفی را به چنگ آورده‌اند.
*آلومینیوم اراک و نساجی مازندران، فینالیست‌های دوره‌ی قبلی جام حذفی هستند که این بار در اراک باید به مصاف یکدیگر بروند. فصل قبل نساجی با گل مهرداد عبدی در ورزشگاه آزادی بر حریف خود غلبه کرد و قهرمان شد. هدایت این تیم در آن برهه به عهده‌ی ساکت الهامی بود.
*گل گهر و فولاد خوزستان دیگر دیدار مهم این مرحله را به انجام می‌رسانند. 2 تیم لیگ برتری و مدعی که همواره بازی‌های نزدیکی داشته‌اند. تقابل استاد و شاگرد(امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام) می‌تواند بر جذابیت‌های این دیدار بیفزاید.
*بدون شک در دور یک‌چهارم نهایی حداقل شاهد حضور یک تیم لیگ یکی خواهیم بود. چرا که تیم‌های دریا بابل و پارس جنوبی جم باید به مصاف یکدیگر بروند و بدون شک یکی از این تیم‌ها به مرحله‌ی بعدی اضافه می‌شوند.
*نود ارومیه به عنوان تنها تیم لیگ دویی باید به مصاف پیکان برود. در فصول قبلی شاهد حضور تیم‌های لیگ دویی در مراحل پایانی جام حذفی بوده‌ایم و یک بار نود هم توانست این کار را انجام دهد.
*پنج مسابقه از هشت دیدار پیش رو تمام لیگ برتری خواهد بود و این یعنی بدون شک حداقل پنج تیم لیگ برتری از گردونه‌ رقابت‌ها کنار رفته و پنج تیم نیز به دور بعدی صعود می‌کنند و امکان شگفتی‌سازی تنها در بازی فراهم است. باید دید تیم‌های استقلال ملاثانی و نود ارومیه در جدال با تیم‌های لیگ برتری به موفقیت خواهند رسید یا خیر.
*ساکت الهامی در 2 فصل از سه فصل اخیر توانسته با تیم‌های تراکتور و نساجی قهرمانی جام حذفی را مال خود کند. تیم کنونی او یعنی هوادار باید در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی از مس رفسنجان پذیرایی کند.
*مسابقات دور یک‌هشتم نهایی باید طی روزهای دوم و سوم اسفندماه برگزار شود و بدون شک حداقل 2 تیم بزرگ و مدعی از گردونه‌ی مسابقات کنار می‌روند. در این مرحله بین پنج تا هفت تیم لیگ برتری خواهیم داشت؛ تیم‌های لیگ یکی یک یا 2 تیم خواهند بود و لیگ دو هم می‌تواند در بهترین شرایط یک نماینده داشته باشد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/45617