کد خبر : 45607
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : خبر همدان

بررسی چالش‌های استان در دومین مجمع سلامت

جوانی جمعیت، تغییر اقلیم و بیماری‌های غیرواگیر در همدان بررسی می‌شوند



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان گفت: دومین مجمع سلامت استان همدان پنجشنبه 6 بهمن‌ماه در مرکز همایش‌‍‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه برگزار می‌شود.
به گزارش هگمتانه، حبیب معصومی اظهار کرد: تعداد 20 گروه کاری در دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان تعریف شده است که مجمع سلامت از نظر تعداد و سطح شرکت‌کنندگان جامع‌ترین گروه کاری محسوب می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه مجمع سلامت شهرستان‌های استان همدان بر اساس دستورالعمل باید در سه ماه سوم هر سال و مجمع سلامت استان در سه ماهه چهارم برگزار شود، از برگزاری مجمع سلامت استان بعد از وقفه پنج ساله خبر داد و گفت: این مجمع فقط یک بار در سال 96 در استانداری همدان برگزار شد.
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با یادآوری اینکه مجمع سلامت شهرستان‌ها نیز در قالب کارگروه سلامت به صورت محدود برگزار می‌شد، اظهار کرد: امسال مجمع سلامت برای 9 شهرستان استان به جز همدان که مشترک با استان برگزار می‌شود با حضور حداکثری برگزار شد.
وی یکی از اهداف برگزاری مجمع سلامت استان را ‌تجلیل از مسؤولیت پذیری افراد مؤثر در پیشبرد اهداف سلامت دانست و گفت: عوامل اجتماعی مؤثر بر حوزه سلامت به بیرون از دانشگاه علوم پزشکی ازجمله مسؤولان دولتی و غیردولتی، خیرین و سمن‌ها و اقشار مختلف مردم مرتبط است.
معصومی سخنرانی استاندار همدان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان را بخشی از مجمع استانی سلامت عنوان کرد و افزود: در این مجمع سه چالش اصلی استان شامل جوانی جمعیت، تغییر اقلیم و اثرات آن بر سلامت و بیماری‌های غیرواگیر به ترتیب توسط اساتید برجسته کشوری دکتر محمد اسماعیل اکبری مشاور جمعیت وزیر کشور، دکتر مطلق رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و دکتر اعتماد مدیرکل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بررسی می‌شود.
وی گفت: سه نماهنگ شامل معرفی استان و دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، نماهنگ سه چالش سلامت استان شامل جوانی جمعیت، تغییر اقلیم و اثر بر سلامت و بیماری‌های غیرواگیر و مروری بر برگزاری مجمع سلامت شهرستان‌ها در سال 1401 در مجمع استانی سلامت پخش می‌شود.
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان دعوت شدگان مجمع سلامت استان را شامل نخبگان بومی استان همدان، استاندار، ائمه جمعه، رؤسای پیشین دانشگاه، فرمانداران، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، روسای نظام پزشکی، پرستاری و روانشناسی استان، تعدادی از اساتید دانشگاه‌های مختلف، رؤسای ادارات استانی و جمعی از مسؤولان دانشگاه، رؤسای انجمن‌های علمی علوم پزشکی، اعضای شورای پیام‌گذران استان، رؤسای مراکز تحقیقاتی، رسانه‌ها، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دانست.
وی در اختیار قراردادن فهرستی از نیازهای حوزه‌های ارائه خدمت دانشگاه علوم پزشکی همدان ازجمله درمان، بهداشت، غذا و دارو و اورژانس را از دیگر اهداف برگزاری مجمع استانی سلامت عنوان و ابراز امیدواری کرد: با مشخص شدن نیازهای خیرین سلامت و مجموعه‌های مختلف مرتبط با حوزه سلامت دانشگاه برای رفع مسائل اقدام کنند.
معصومی با بیان اینکه تعداد پنج غرفه در حاشیه برگزاری مجمع استانی سلامت پیش‌بینی شده است، گفت: غرفه‌های معاونت‌های بهداشتی، درمان و غذا و دارو، اورژانس 115 و مدیریت مشارکت‌های مردمی دانشگاه ضمن معرفی فعالیت‌های واحد و شاخص‌های مربوطه خدمات و آموزش چهره به چهره ارائه می‌دهند و نیازها را در چهار محور زمین، ساختمان، تجهیزات اداری و پزشکی به شرکت‌کنندگان مجمع استانی سلامت اطلاع‌رسانی می‌کنند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/45607