کد خبر : 45600
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : شهرستان

توزیع علوفه برای وحوش «ملوسان»



هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس اداره محیط زیست نهاوند از توزیع حدود 6 تن علوفه در منطقه حفاظت شده ملوسان در این شهرستان خبر داد.
به گزارش هگمتانه، عزیز قیاسی اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی نهاوند، برای پیشگیری از هرگونه مشکل و محدودیت برای حیات وحش در دسترسی به علوفه و منابع غذایی توزیع علوفه خشک در منطقه حفاظت شده فارسبان توسط محیط بانان این شهرستان انجام شد.
وی از توزیع حدود 6 تن علوفه در این منطقه خبر داد و افزود: محیط‌بانان به منظور جلوگیری از به خطر افتادن وحوش و شکار آنها، هنگام توزیع علوفه در منطقه حاضر بوده و بر روند آن نظارت می‌کنند.
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری شهرستان در صورت تأمین اعتبار بیشتر برای خرید علوفه می‌توانیم تعداد بیشتری از وحوش سایر مناطق کوهستانی را تحت حمایت قرار دهیم.
وی از مردم خواست با توجه به شرایط نامساعد جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده‌ها یا مناطق مسکونی حاشیه شهرها نسبت به حمایت از این حیوانات اهتمام داشته باشند و از تغذیه دستی و آزاررساندن آنها جداً خودداری کنند و در صورت ورود جانوران به محل سکونت خود اداره حفاظت محیط زیست را از موضوع آگاه کنند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/45600