کد خبر : 45578
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : خبر همدان

تحقق 65درصدی مقاوم سازی مسکن روستایی در همدان

مقاوم‌سازی مسکن روستایی همدان بالاتر از میانگین کشوری



هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تحقق 65درصدی مقاوم سازی مسکن روستایی در همدان خبر داد و گفت: استان همدان در زمینه نوسازی و مقاوم سازی مسکن‌های روستایی 15 درصد بالاتر از میانگین کشوری عمل کرده است.
به گزارش هگمتانه، معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از استان همدان گفت: 200 هزار نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی کشور را تا سال 1410 در دستور کار داریم که تاکنون 50 درصد در کشور محقق شده است.
مجید جودی افزود: در استان همدان این میزان با استقبال خوب مردم و همکاری خوب بانک‌های عامل به 65 درصد رسیده و امسال هم 11 هزار واحد سهمیه‌ استان است که تاکنون 8 هزار و 300 واحد ابلاغ و 653 واحد منتج به قرارداد شده است.
وی تأکید کرد: به هر واحد 200 میلیون تومان وام با کارمزد 5 درصد تعلق می‌گیرد و علاوه بر روستا‌ها ساکنان شهر‌های تا 25 هزار نفر جمعیت هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
جودی تصریح کرد: با روند کنونی مقاوم سازی در استان همدان تا 5 سال آینده می‌تواند به 100 درصد رسیده و جشن پایان مقاوم سازی مسکن روستایی را به عنوان استان پیشرو برگزار کند.
به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای همدان، مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان هم گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک‌های عامل درخواست خود را ارائه و با استفاده از ضمانت زنجیره‌ای وام را دریافت کنند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/45578