کد خبر : 43836
تاریخ : 1401/9/14
گروه خبری : خبر همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد:

تفکر و روحیه بسیجی در تمامی عرصه‌ها راهگشاست



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان با حضور در سپاه ناحیه همدان، هفته بسیج را به فرمانده سپاه ناحیه همدان و بسیجیان تبریک گفتند.
به گزارش هگمتانه، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار گفت: ما شاهد تلاش‌های مجاهدانه، شجاعانه و مظلومانه بسیجیان و نیروهای انتظامی در رابطه با حوادث اخیر هستیم که تا پای جان در صحنه بودند و جانانه ایستادگی کردند.
محمود مسگریان با تأکید بر اینکه تفکر و روحیه بسیجی در تمامی عرصه‌ها راهگشاست، افزود: بسیجیان همواره در تمامی عرصه‌های کشور و دفاع از انقلاب و دستاوردهای نظام جانانه در صحنه حاضر بوده اند و مظلومانه مورد هجمه‌ها قرار گرفتند، در حوادث اخیر نیز بسیجیان مظلوم واقع شدند و شهدای زیادی را تقدیم نظام و کشور کردند که در مقابل عظمت این عزیزان سر تعظیم فرود می‌آورم.
وی تصریح کرد: اگرچه در روزهای نخست شاهد وارد کردن خسارت‌های میلیاردی آشوبگران به اموال عمومی و مدیریت شهری بودیم اما خوشبختانه در روزهای بعد بسیجیان و نیروهای انتظامی مخلصانه در میدان حاضر شدند و با شجاعت و ایثار خود از اموال عمومی، مبلمان شهری و سرمایه‎‌های ملی کشور حفظ و حراست کردند که جا دارد از زحمات تمامی این عزیزان تشکر کنم.
 رضایی: ناتوی رسانه‌ای غرب به دنبال تهییج افکار عمومی جهان علیه ایران است
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این دیدار گفت: وظیفه اصلی بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی، جذب آحاد مختلف مردم با هدف آموزش، ساماندهی، حفظ انسجام و به کارگیری ظرفیت‌ها در عرصه‌های مختلف مورد نیاز انقلاب و نظام، ذیل فرماندهی معظم کل قوا است.
علی رضایی عنوان کرد: بسیج دارای ظرفیت‌های متعدد و مختلفی در عرصه‌های گوناگون است که لازم است از این ظرفیت عظیم و اثرگذار در جهت پاسداری از انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای کشور به نحو شایسته استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت در بسیج مراکز استان‎‌ها بسیار سخت است، افزود: با وجود اینکه بسیج همواره در خدمت به مردم و کشور در رأس قرار دارد، اما متأسفانه اغلب مواقع با کمبود منابع مواجه است و همین موضوع باعث ایجاد فاصله بین تعهدات و توانایی‌های این نهاد شده است، لذا لازم است ادارات و دستگاه‌های مختلف از این نهاد انقلابی و مردمی حمایت حداکثری را داشته باشند.
رضایی با بیان اینکه حوادث و اغتشاشات اخیر کشور بسیار پیچیده و برنامه‌ریزی شده صورت گرفته و هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده، افزود: ناتوی رسانه‌ای غرب به دنبال تهییج افکار عمومی جهان علیه ایران است تا فضای کشور را با چالش جدی روبه رو کند اما خوشبختانه با سعه صدر و هوشمندی نظام و با ایثار و رشادت بسیجیان و نیروهای انتظامی شاهد مدیریت فضای آشوب و برچیده شدن فتنه در کشور هستیم.
وی افزود: صمیمانه از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی و ایثارگرانه بسیجیان و تمامی نیروهای انتظامی که در کف میدان حضور دارند تشکر و قدردانی می‌کنم.
 سرهنگ پاسدار سید جواد حسینی: 20 درصد از دستگیر شدگان حوادث اخیر مربوط به بچه‌های طلاق هستند
فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از پشتیبانی و حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان از بسیج گفت: مأموریت‌های بسیجیان بسیار گسترده و متنوع است و زمان و مکان خاصی ندارد، یک روز با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و روزهای دیگر با سیل، زلزله و... به کمک مردم می‌روند، امروز نیز در کف خیابان برای امنیت و آسایش مردم در مقابل آشوبگران آموزش دیده سینه سپر می‌کنند.
سرهنگ پاسدار سید جواد حسینی افزود: در شرایط فعلی جنگ سختی داریم چرا که تشخیص خیلی دشوار است و باید در کف خیابان در مقابل جوانانی بایستیم که اغلب فریب خورده هستند و اسیر احساسات و جو ناشی از فضای ملتهب فضای مجازی شده اند.
وی بیان کرد: با وجود تمامی هشدارها متأسفانه دشمن در فضای مجازی بسیار خوب عمل کرده چرا که بستر این فضا دست آنها است و همین موضوع باعث غبار آلوده شدن فضا شده است.
فرمانده سپاه ناحیه همدان بیان کرد: طبق بررسی ‎ها بسیاری از نوجوانان و جوانان تحت تأثیر فضای مجازی در این آشوب‌ها شرکت کرده اند به طوری که طبق آمار 20 درصد از دستگیر شدگان حوادث اخیر مربوط به بچه‌های طلاق هستند که این موضوع بسیار ناراحت کننده است و حتی در بین دستگیر شدگان برخی افراد کم سن و سالی حضور دارند که مستقیما از براندازان خارج از کشور همچون مسیح علی‎نژاد دستور می‌گرفته و در کف خیابان دست به آشوب و تخریب اموال عمومی می‌زدند.
حسینی ادامه داد: نیروهای بسیجی بر اساس اعتقادات خود به میدان آمده ‎اند و بیش از دو ماه است که در کف خیابان حضور دارند و با وجود تمامی کاستی‌ها و امکانات هیچ وقت گلایه و اعتراضی نداشتند که قدردان رشادت، ایمان و اخلاص این عزیزان هستیم.
 حسینی شهردار همدان: بسیج همواره در خط مقدم است
شهردار همدان نیز در این دیدار اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس فضا و جبهه حق برای مردم و رزمندگانی که در میدان حضور داشتند مشخص و روشن بود اما در زمان فتنه که فضا غبار آلود می‌شود فعالیت بسیار سخت و طاقت فرسا می‌شود که در این میدان سخت و نفس‎‌ گیر، بسیج همواره در خط مقدم است و مظلومانه از کشور و نظام حراست می‌کند.
سید مسعود حسینی با تأکید بر اینکه در فضای کنونی جامعه هر کسی که خود را نگه دارد و اسیر حواشی نشود بسیار موفق بوده است، گفت: حضور در عرصه ‎های ملی بسیار ارزشمند است که بسیج در این عرصه خوش درخشیده است.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، وی در خاتمه ضمن تبریک هفته بسیج به دلاورمردان این عرصه گفت: در حوزه مدیریت شهری فعالیت ما با بسیج عجین شده است و مشترکات زیادی داریم که باید این موضوعات در جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر به مردم مدیریت شود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/43836