کد خبر : 43828
تاریخ : 1401/9/14
گروه خبری : خبر همدان

مرغ در همدان 49 هزار تومان شد


هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در عمده فروشی‌ها 48 هزار و 500 تا 49 هزار تومان است.
به گزارش هگمتانه، جواد عاشوری با بیان اینکه توزیع هر کیلو مرغ گرم در عمده فروشی‌های همدان با نرخ کمتر از 50 هزار تومان انجام می‌شود، اظهار کرد: قیمت این کالا برای مصرف کننده کیلویی 52 تا 53 هزار تومان است.
وی با تأکید بر اینکه قیمت مصوب هر کیلو مرغ 63 هزار تومان تعیین شده است، تصریح کرد: اما به علت فراوانی تولید و عرضه، نرخ این کالای پر مصرف شکسته شده است.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان از کاهش نرخ مرغ زنده خبر داد و گفت: مرغ زنده که قبلا کیلویی 46 هزار تومان بود، حالا با قیمت کیلویی 36 هزار تومان عرضه می‌شود.
عاشوری از توزیع روزانه 60 تن‌ مرغ در همدان خبر داد و اظهار کرد: میزان عرضه نسبت به تقاضا بالاتر است و کمبودی وجود ندارد.
وی از توزیع مرغ منجمد در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و افزود: قیمت این نوع مرغ هم کیلویی 50 تا 52 هزار تومان است.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان در بخش دیگری از توزیع روزانه حداقل 50 تن تخم‌مرغ در همدان خبر داد و گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ به 45 هزار تومان رسیده است.
عاشوری با بیان اینکه اگر هم تخم‌مرغ به صورت شانه‌ای فروخته‌ای شود، قیمت آن بین 90 تا 100 هزار تومان است، اظهار کرد: واحدهای صنفی موظف به فروش تخم‌مرغ به شکل کیلویی هستند.
وی با تأکید بر اینکه همه واحدهای تحت نظارت و پوشش ما، قانون فروش کیلویی تخم‌مرغ را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: فروش کیلویی از نظر اقتصادی برای مصرف کننده به صرفه‌تر است.
به نقل از تسنیم، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود، هیچ کمبودی در تأمین مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز مردم در شب یلدا نخواهیم داشت، گفت: خوشبختانه تولید مرغ نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/43828