کد خبر : 43454
تاریخ : 1401/9/4
گروه خبری : ایران و جهان

رئیس سازمان انرژی اتمی:

در نطنز ظرفیت و زنجیره‌های جدید گازدهی آغاز به کار کرده‌اند



هگمتانه، گروه ایران و جهان: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در نطنز ظرفیت جدید و زنجیره‌های جدید گازدهی آن شروع شده است و در فردو ظرفیت را به 60درصد رساندیم و در گام تکمیلی که در حال اقدام است سانتریفیوژ‌های نسل جدید و نسل سوم را جایگزین نسل اول خواهیم‌کرد.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح روز چهارشنبه (2 آذر) در جمع خبرنگاران درحاشیه جلسه هیأت دولت، اظهار کرد: همان‌طور که قبلاً اعلام‌کردیم، رفتار سیاسی و فشار سیاسی و اقداماتی که از جنس عدم توجه به روند توافق و مذاکرات باشد دارای یک عمل متقابل خواهد بود و سازمان انرژی اتمی در راستای قانون اقدام راهبردی در سایت فردو و نطنز ظرفیت جدیدی را برای غنی‌سازی ایجاد کرد که کل این عملیات در چهارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
وی ادامه داد: در نطنز ظرفیت جدید و زنجیره‌های جدید گازدهی آن شروع شده است و در فردو ظرفیتی را به 60 درصد رساندیم و در گام تکمیلی که در حال اقدام است سانتریفیوژهای نسل جدید و نسل سوم را جایگزین نسل اول خواهیم‌کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فشار سیاسی و قطعنامه راه‌حل موضوع نیست و ملاک و معیار برای حل‌وفصل این نوع رفتارها نیست که به موارد اتهامی دامن بزنند. آمریکا که از این سند خارج شده است نه‌تنها به تعهدات خود عمل نکرده، بلکه مانع اقدامات دیگران هم شده است، امیدواریم روزی اگر بخواهند به تفاهم پایبند باشند به همان متن و همان ضوابط و چهارچوب برگردند و بیش از این با عملیات روانی و جوسازی سیاسی حقوق ملت ایران را تضعیف نکنند‌.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/43454