کد خبر : 43446
تاریخ : 1401/9/4
گروه خبری : شهرستان

دستگیری 2 جاعل اسناد مالکیت در همدان


هگمتانه، گروه شهرستان: جانشین انتظامی استان، از کشف پیش دستانه و دستگیری 2 جاعل اسناد مالکیت و فروش املاک و کلاهبرداری به ارزش 200 میلیارد ریال و شناسایی 9 نفر مالباخته خبر داد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، سردار "رضا زارعی"، در تشریح این خبر گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر این که فردی با همدستی همسر خود با استفاده از اسناد جعلی شامل سند ملکی و قولنامه، اقدام به فروش املاک به مردم کرده، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، متهم با شناسایی منازل مسکونی اولا ضمن اجاره نمودن ملک از صاحبان آن‌ها در مدت بسیار کمی، از طریق آگهی نمودن ملک در وبگاه دیوار و مشاورین املاک، مشتری‌های خود را شناسایی و با ارائه سند جعلی، ضمن تنظیم قولنامه از آن‌ها مبالغی را دریافت که پس از استعلامات لازم، مالباختگان متوجه جعلی بودن اسناد می‌شوند.
این مقام مسؤول در ادامه بیان داشت: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و شناسایی 9 نفر مالباخته و اسناد و مدارک جعلی، متهمان را که 2 مرد و یک زن بودند شناسایی کردند.
وی افزود: با توجه به این که آدرسی از آنان در دسترس نبوده لذا با استفاده از تمامی امکانات درون سازمانی و فنی، در مدت 3 روز موقعیت و محل اختفاء متهمان در یکی از مناطق شهر همدان مورد شناسایی قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: هر 2 متهم در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنان، تعدادی اسناد جعلی کشف و نامبردگان در تحقیقات پلیسی، اعتراف کردند که اسناد جعلی را از شهرستان‌های همجوار خریداری کرده و با استفاده از این سندها و فروش ملک به مالباختگان، مبالغی را از آن‌ها دریافت و به سکه و طلا تبدیل و در تهران همه را به فروش می‌رساندند.
سردار زارعی تصریح کرد: ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده بالغ بر 200 میلیارد ریال اعلام شده که متهمان پس از تکمیل تحقیقات، به دادسرا اعزام و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.
جانشین انتظامی استان همدان در پایان گفت: یکی از دلایل این گونه کلاهبرداری‌ها عدم بررسی و استعلام مردم از مراجع مربوطه شامل اداره ثبت در جهت خرید ملک می‌باشد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/43446