کد خبر : 43445
تاریخ : 1401/9/4
گروه خبری : شهرستان

درخواست اهالی حیدره برای اتصال روستا به شبکه آب‌رسانی همدان


هگمتانه، گروه شهرستان: روحانی روستای حیدره بالاشهر با بیان اینکه مشکل آب شرب روستای حیدره به مرحله بحران رسیده و روزانه 20 دقیقه آب وصل می‌شود گفت: لوله‌کشی آب روستا از چشمه‌های بالادستی حیدره و یا اتصال به شبکه آب‌رسانی همدان درخواست اهالی روستای حیدره است.
به گزارش هگمتانه، روستای حیدره بالاشهر مدت‌هاست با مشکل کم‌‌آبی مواجه است اما برگزاری جلسات مختلف برای حل این مشکل راه به جایی نبرده است.
پیش از این مشکلات متعدد روستای گردشگری حیدره منتشر شده بود اما گویا اقدامات درخوری برای رفع چالش‌های ریز و درشت این روستا از سوی مسؤولان صورت نگرفته است.
رسول مجید، روحانی و امام جماعت این روستا با بیان اینکه مشکل آب شرب روستای حیدره بالاشهر به مرحله بحران رسیده است اظهار کرد: طی جلسات متعدد قول مساعد حل و فصل بحران آبی روستای حیدره داده شده اما تاکنون اقدام درخوری صورت نگرفته است.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر روزانه 20 دقیقه آب وصل می‌شود به نحوی که هر خانواده فقط 20 دقیقه در 24 ساعت آب دارند افزود: اگرچه این مشکل مربوط به یکی دو ماه گذشته نیست بلکه اوایل سال هم به همین ترتیب بوده، حتی در زمستان سال گذشته نیز روزانه دو ساعت آب شرب در دسترس اهالی بوده است.
روحانی روستای حیدره در ادامه به جمعیت یک‌هزار و 200 نفری روستا اشاره کرد و گفت: آب هم از چشمه‌های روستا تأمین می‌شود که با بروز خشکسالی و مصرف بی رویه باغات جوابگوی اهالی نیست.
وی با بیان اینکه 15 سال پیش مسؤولان وقت لوله‌کشی، پایش و نصب کنتور را انجام دادند اما تعدادی از مردم حدود 20 درصد از اهالی با پرداخت آب بها مخالفت کردند خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده آب روستای حیدره زیر پوشش آب و فاضلاب قرار نگیرد.
مجید متذکر شد: با وجود تنش آبی روستای حیدره اهالی دیگر مخالفتی ندارند اما مسؤولان به جد این موضوع را پیگیری نمی‌کنند و مواردی همچون مسئله معارض چشمه‌های روستا را عنوان می‌کنند البته معارضین هم سند ندارند. وی از درخواست اهالی روستا یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر لوله‌کشی آب روستا از چشمه‌های بالادستی حیدره و یا اتصال به شبکه آب‌رسانی همدان به ویژه با فاصله بسیار نزدیک به شهر درخواست اهالی روستای حیدره است، درخواستی که بارها با مسؤولان متولی در میان گذاشته شده و نهایت قول مساعد و حل بحران را در 10 روز آینده داده‌اند.
به نقل از فارس، روحانی روستای حیدره با بیان اینکه امیدواریم این بحران به زودی حل شود اظهار کرد: اتصال حیدره به شبکه آب‌رسانی همدان مشکلی برای تأمین آب همدان در پی نخواهد داشت از همین رو با همت مسؤولان این چالش حل خواهد شد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/43445