کد خبر : 43443
تاریخ : 1401/9/4
گروه خبری : شهرستان

رئیس پلیس راه استان همدان خبر داد:

آغاز ایمن سازی جاده علیصدر



هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ایمن سازی جاده غارعلیصدر شامل تعریض راه، اصلاح هندسی و رفع نواقص فنی آغاز شده است گفت: اجرای این طرح تا 2 روز آینده در حادثه خیزترین نقطه جاده غارعلیصدر به پایان می‌رسد.
به گزارش هگمتانه، سرهنگ «علی فکری» روز چهارشنبه اظهار کرد: علاوه بر اصلاح قوس غیر فنی و غیر استاندارد موجود در این مسیر، قرار است 50 متر به عرض مسیر دهانه پل افزوده شود.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: عرض اندک، نبود شانه خاکی استاندارد، وجود پیچ‌ها و قوس‌های غیر فنی، جاده دوطرفه غارعلیصدر همدان را به مسیر پرحادثه این استان تبدیل کرده است.
وی افزود: راه ارتباطی همدان به غارعلیصدر از محدوده بلوار آیت‌الله نجفی شهر همدان تا گل تپه کبودرآهنگ از جاده‌های پر تلفات استان همدان به شمار می‌رود که در این جاده حدفاصل میدان بهار تا روستای هارون بیشترین میزان حوادث را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ فکری گفت: علت نا ایمن بودن این نقطه از مسیر، عمل نکردن شرکت عمران و مسکن سازان به تعهدات پس از پایان عبور خط ریلی از این مسیر است چرا که پس از ایجاد تقاطع غیر همسطح برای عبور خط راه آهن و زیرگذر برای تردد خودروها، وجود یک قوس غیرفنی در این جاده منجر به محدودیت دید رانندگان و بروز تصادفات شده است.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: با توجه به بروز چندین تصادف فوتی در نزدیکی پل هارون آباد و مرگ شماری از شهروندان، با هماهنگی دادستانی بهار و لالجین و پیگیری اداره راهداری جلسه‌ای تشکیل و ضرورت تعیین تکلیف این مسیر نیمه کاره و ناقص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به نقل از ایرنا، استان همدان دارای پنج هزار و 438 کیلومتر انواع راه از جمله 85 کیلومتر آزادراه، 940 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، یک هزار و 54 کیلومتر راه فرعی و سه هزار و 359 کیلومتر راه روستایی است که چهار درصد از آزادراه ها، سه درصد از راه‌های اصلی و بزرگراه ها، سه درصد از راه‌های فرعی و 2 درصد از راه‌های روستایی کشور در این استان قرار دارد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/43443