کد خبر : 43393
تاریخ : 1401/9/1
گروه خبری : خبر همدان

حجت‌الاسلام فلاحی نماینده همدان در مجلس:

سال‌های کم‌کاری در اجرای کنار گذرها

دست به دامان وزارت راه و شهرسازی




هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کنارگذرها روند کندی را طی می‌کنند و در اجرای آن کم کاری وجود دارد، گفت: سرعت لازمه این کار است چرا که هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و این پروژه روند کندی را طی می‌کند.
حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار هگمتانه با ابراز گلایمندی از روند کند پروژه کنار گذر غربی و شرقی در همدان اظهار کرد: سال گذشته ردیف اعتباری برای کنار گذر غربی احیا کردیم و از بودجه توازن 30 میلیارد گرفتیم که مسؤولان امر نیز وارد کار تملک زمین شدند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مسأله در کنار گذر غربی تملک زمین است که متأسفانه به مرور زمان نیز قیمت زمین بالا رفته و کار با مشکل مواجه شده گفت: در این پروژه باید تقاطع‌هایی ایجاد شود چون در چند مسیر تقاطع راه‌آهن وجود دارد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر آقای رئیسی، به همدان، قول دادند که 200 میلیاد تومان به این پروژه تخصیص دهند اما طبق پیش‌بینی‌ها 400 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد خاطرنشان کرد:‌ ایجاد باند دوم یکی از اقداماتی بوده که اخیرا در کنار گذر صورت گرفته است، البته باید انجام می‌شد تا کار کامل تحویل داده شود، چون یک بانده است و برای مسیر دو طرفه کمی مشکلاتی ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در این راستا تقریبا آزاد راه ساوه - همدان باید به بزرگراه کرمانشاه که از صالح آباد عبور می‌کند، متصل شود گفت: این کنار گذر باید دو بانده شود و در حال حاضر تقریبا یک باند آن به اندازه 18 کیلومتر راه آسفالت آماده شده و بقیه هم باید تکمیل شود.
فلاحی با بیان اینکه باند دوم اگر ایجاد شود مشکل ترافیک و موضوعات امنیتی هم نخواهد بود عنوان کرد: همچنان در انجام این پروژه کم‌کاری دیده می‌شود و در این هفته درخواست کردیم وزارت راه و شهرسازی یکی از معاونت‌های خود را به همدان اعزام کند تا کمی پروژه‌ها را سرعت ببخشند.
وی بیان کرد: در برخی مناطق خیلی از جاده‌ها معطل ماندند که البته هزینه چندانی هم نمی‌خواهند تا کار انجام شود، ما نیز درخواست کردیم یکی از معاونت‌های وزارتخانه در همدان حضور یابند و از نزدیک نسبت به مشکلات روستاها در جاده‌ اصلی‌ و در دسترسی‌ها مثل دسترسی به فامنین تصمیماتی گرفته شود و اقدامات سرعت یابد چرا که لازمه کار سرعت است و متأسفانه کند پیش می‌رود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص پروژه کنار گذر شرقی نیز اظهار کرد: کمی از مسیر این کنار گذر ساخته شده اما بعد متوقف شده و مسیر تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه نظر برخی از آقایان این بود که مسیر را تغییر و از سمت قهاوند ببرند که البته مسیر طولانی می‌شود اما اینکه چه کار کارشناسی در آنجا صورت گرفته، خیلی در جریان نیستم و ورود نداشتم گفت: آنچه امروز در این مسیر انجام می‌‌گیرد این است که بخشی از زیرسازی صورت گرفته و کمی سرعت کار پایین است و امیدواریم تسریع یابد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/43393