کد خبر : 41415
تاریخ : 1401/7/1
گروه خبری : شهرستان

امام جمعه ملایر:

مدیران موظف به همکاری در اجرای موفق سند قرآنی ملایر



هگمتانه، گروه شهرستان: امام جمعه ملایر تأکید کرد: اجرای موفق سند قرآنی در این شهرستان، نیازمند همکاری و همراهی همه‌جانبه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها است و همه باید در این زمینه پای کار باشند.
به گزارش هگمتانه؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در جلسه شورای قرآن شهرستان ملایر اظهار کرد: همه مشکلات جامعه از نظر اعتقادی و رفتاری، ناشی از دوری از فرهنگ قرآن است.
وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه این شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه به مساله گذر از آهنگ قرآن به فرهنگ قرآن و ترویج آن بپردازند و این مهم را در خطبه‌های نماز جمعه بازگو کنند.
امام جمعه ملایر راه رسیدن به بصیرت، معنویت و سعادت دنیوی و اخروی و آسیب‌های زمانه را تمسک به قرآن دانست و بیان کرد: همه مسؤولان فرهنگی این شهرستان باید تلاش کنند تا شهر به نور قرآن آذین‌بندی شود.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: دستگاه‌های زیربنایی همچون آموزش و پرورش به عنوان بستری مهیا، از طریق آموزش و شهرداری از طریق فضاسازی باید تلاش کنند شهری در راستای ترویج فرهنگ قرآن داشته باشیم.
به گفته وی شهرداری باید در بوستان‌ها و فضاهای تفریحی و شهری، دیوار نوشته‌هایی را مزین به آیات قرآن و معانی آن داشته باشد.
امام جمعه ملایر سند قرآنی استان همدان را به عنوان یک سند ارزشمند با برش شهرستانی و به عنوان یک آزمونه (پایلوت) در کشور دانست و اظهار کرد: برنامه‌های این سند به خوبی در استان همدان پیش می‌رود و همه وظیفه داریم طبق این سند پیش برویم.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه شهرستان ملایر از نظر وجود قاریان و حافظان قرآنی در تراز بالا و دارای ظرفیت‌های بزرگی است تأکید کرد: برنامه‌های قرآنی ملایر نیز باید با برش شهرستانی و دستگاهی طبق این سند پیش برود.
وی تصریح کرد: با وجود این ظرفیت‌ها و طبق سند قرآنی، برنامه‌های قرآنی را باید بیشتر تقویت کرد، و ملایر باید یکی از شهرستان‌های موفق در اجرای سند قرآنی باشد.
قائم مقام شورای قرآن استان همدان نیز گفت: قرآن یک بسته کامل و جامع برای هدایت بشریت است و چیزی کم ندارد.
"جواد سعیدی" بروز بسیاری از مشکلات را ناشی از دوری از قرآن دانست و اظهار کرد: در راستای اجرای سند قرآنی، سه دوره مسابقات همراه با نور ولایت از حکمت‌های نهج‌البلاغه به صورت مجازی برگزار شد.
وی یادآور شد: در هر دوره از این مسابقات 40 حکمت از نهج‌البلاغه به عنوان منبع مطالعه برای مسابقات تعیین شد که تاکنون بیش از 2 هزار و 500 نفر از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند و در هر دوره بیش از 50 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند.
به نقل از ایرنا؛ در این جلسه طی حکمی از سوی شورای قرآن استان همدان، "ایرج یارمحمدی" به عنوان نماینده شورای قرآنی شهرستان ملایر معرفی شد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/41415