کد خبر : 40654
تاریخ : 1401/6/12
گروه خبری : خبر همدان

پایان لوله‌گذاری خط انتقال آب از تالوار

تعداد زیادی از کشاورزان چاه‌های خود را برای تأمین آب اهدا کردند



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه لوله‌گذاری خط انتقال آب از تالوار به اتمام رسیده است، گفت: لوله‌گذاری در بخش اصلی و بای‌پس به اتمام رسیده و مراحل نهایی نصب شیرآلات و تست هیدرولیک در حال انجام است.
به گزارش هگمتانه، محمد ضروری با تأکید بر اینکه طرح آب‌رسانی از تالوار به شدت در حال انجام است، اظهار کرد: لوله‌گذاری بخش بای پس در حال انجام است و امیدواریم بعد از انجام تست، آب وارد جریان شده و به قسمتی از منطقه شهر که از آب‌های سطحی تأمین می‌شد، متصل شود.
وی با اشاره به اینکه 45 چاه به شرکت آبفا تحویل داده شده است، اضافه کرد: تعدادی چاه جدید شناسایی و تفاهم‌نامه آنها منعقد شده ست و امیدواریم چند روز آینده وارد مدار بهره‌برداری شود.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از کشاورزان روستای انصارالامام و شهرستان بهار به صورت نذر آب چاه‌های خود را به شرکت اختصاص دادند، تصریح کرد: همیاری و همکاری کشاورزان استان در این ایام حرکتی خوب و مثال زدنی است به طوری که تعداد بالایی از کشاورزان به‌صورت خودجوش چاه‌های خود را برای آب‌رسانی به همدان اهدا کردند.
ضروری درباره آب‌رسانی به روستاها نیز یادآور شد: شرکت آبفا مسؤول تأمین آب روستاهاست و امسال نیز جهاد آب‌رسانی در کشور با تعداد زیادی روستا شروع شده است که در استان همدان 160 روستا در این طرح هستند.
به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر تخصیص آب تالوار فقط برای شهر همدان است اما در مراحل بعدی 12 شهر و 159 روستای استان که عمدتاً در شمال استان هستند، نیز توسط این خط آب‌رسانی خواهند شد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/40654