کد خبر : 39773
تاریخ : 1401/5/20
گروه خبری : خبر همدان

استاندار:

امید انتقال آب به همدان تا هفته دولت

509 میلیارد تومان برای آب‌رسانی به روستاهای همدان




هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهور به تسریع در اجرای آب رسانی به همدان و تکمیل آن در کمتر از دو ماه امید می‌رود با شتاب‌بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان تا هفته دولت 1401 به پایان برسد.
به گزارش هگمتانه، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح دیروز در جلسه محرومیت‌زدایی و آب رسانی به روستاها اظهار کرد: 509 میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت‌زدایی برای آب رسانی به روستاهای استان اختصاص یافت.
وی گفت: در گام نخست آب رسانی به 160 روستا در اولویت قرار گرفت که بخش عمده آب رسانی به این روستاها عملیاتی و آغاز شده است.
استاندار همدان افزود: در گام دوم، آب رسانی به 247 روستا با تأمین اعتبار و تهیه طرح در دستور کار قرار گرفته که از سال‌ جاری روند اجرایی این طرح‌ها آغاز شد که امید می‌رود تا پایان سال آینده به اتمام برسد.
قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان همدان یک طرح آب رسانی نیز در دستور کار ویژه قرار گرفت و آن تکمیل سد خرم‌رود تویسرکان است، بیان کرد: با تکمیل این طرح بیش از 50 روستا از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه 500 میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس جمهور به استان همدان به این طرح تخصیص یافت، گفت: قرار است این طرح تا اواخر پاییز امسال آب گیری شود و تکمیل کل این طرح هم تا سال 1402 طول می‌کشد.
استاندار همدان ادامه داد: برای طرح آب رسانی بین‌حوضه‌ای همدان نیز در سفر استانی هیأت دولت، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
قاسمی‌فرزاد یادآور شد: پیش از آن نیز با دستور آیت‌ا... رئیسی در یک مرحله یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین وزیر نیرو 400 میلیارد تومان از محل اعتبارات به این طرح اختصاص دادند.
به نقل از فارس، وی ابراز کرد: با توجه به تأکید رئیس جمهور به تسریع در اجرای این طرح و تکمیل آن در کمتر از دو ماه امید می‌رود با شتاب‌بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان تا هفته دولت 1401 به پایان برسد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/39773