کد خبر : 39668
تاریخ : 1401/5/15
گروه خبری : ایران و جهان

اخبار کوتاه جهان- 15 مرداد

بازدید هیأت امنیتی عراق از مرز المنذریه-خسروی برای هماهنگی سفر زائران اربعین
یک هیأت عراقی شامل فرماندهان نظامی و مقام‌های دولتی به منظور بررسی هماهنگی و بررسی تدابیر امنیتی برای استقبال از سفر زائران اربعین از پایانه مرزی «المنذریه» (خسروی) بازدید کردند.
به نقل از تارنمای شبکه «الفرات نیوز»، این هیأت متشکل از سرلشکر «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک، «عمر الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی، مدیر ستاد عملیات الحشد الشعبی، معاون فرمانده نیروی زمینی و شماری دیگر از فرماندهان امنیتی عراق در پایانه مرزی المنذریه دیدن کردند.
سفر این هیأت و بازدید آنان به منظور اطلاع از امکانات و تدابیر امنیتی در پایانه مرزی المنذریة و آمادگی برای پذیرایی و استقبال از زائران اربعین امام حسین (ع) انجام شد.
این هیأت پس از استقبال از سوی فرمانده الحشد الشعبی و دیگر فرماندهان نظامی و مقام‌های دولت در استان دیاله، مسائل امنیتی و ارائه خدمات به زائران اربعین را بررسی کرد.
پایانه مرزی خسروی - المنذریه ( 20 کیلومتری قصرشیرین) در استان‌های کرمانشاه و دیاله یکی از مسیرهای اصلی تردد میان عراق و جمهوری اسلامی ایران است.
این مرز تا بغداد 190، کاظمین 203، کربلا 300، سامرا 326 و نجف 380 کیلومتر فاصله دارد.

رزمایش چین در نزدیک تایوان
و واکنش‌های بین المللی
رزمایش چین در نزدیک تایوان در حالی ادامه دارد که نخست وزیر ژاپن خواستار توقف شلیک موشک در این رزمایش شده است و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که پکن نمی‌تواند تایوان را منزوی کند.
به نقل از خبرگزاری کیودو، فومیو کیشیدا روز جمعه بعد از یک ضیافت صبحانه با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: رزمایش چین در نزدیک تایوان، صلح و امنیت منطقه و جهان را تضعیف می‌کند. وی در واکنش به اصابت پنج موشک رزمایش چین در یک جزیره متعلق به ژاپن، خواستار توقف فوری شلیک موشک در این رزمایش شد. پلوسی نیز پس از دیدار با کیشیدا تصریح کرد: چین نمی‌تواند با ممانعت از سفر مقام‌های آمریکایی به این جزیره، آن را منزوی کند. وی پیش از این، در دیدار با مقام‌های تایوانی تأکید کرده بود: هدف سفرش به این منطقه تغییر وضعیت آن نیست.

ائتلاف سعودی 179 بار آتش‌بس یمن را نقض کرد
منابع خبری "بامداد جمعه" گزارش دادند، ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 179 بار آتش‌بس یمن را نقض کرده است.
ائتلاف سعودی با انجام پروازهای تجسسی و شناسایی بر فراز استان‌های الحدیده، مأرب، تعز، حجه، جوف، صعده، البیضاء و محورهای عملیاتی مرزی آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کردند.
این گزارش می‌افزاید، هواپیمای شناسایی مسلح ائتلاف سعودی منازل مسکونی و مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه مقبنه واقع در استان تعز را هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین منازل مسکونی شهروندان یمنی در استان‌های‌ الحدیده، تعز، مأرب، حجه، صعده، جیزان و ضالع را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای، راکتی و خمپاره قرار دادند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/39668