کد خبر : 39658
تاریخ : 1401/5/15
گروه خبری : شهرستان

توصیه‌های پلیس همدان به هیأت‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی


هگمتانه، گروه شهرستان: معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه پلیس در استان آماده برقراری امنیت عزاداری‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی است، گفت: پلیس در ماه محرم و تعطیلات پیش رو تمهیداتی در نظر گرفته است.
به گزارش هگمتانه، حسین بشری با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا، اظهار کرد: هیأت‌های برگزار کننده مراسم، دستجات و رانندگان با خدمت گزاران خود در مجموعه پلیس راهور برای نظم بخشی هرچه بیشتر در برگزاری مراسم همکاری و ساعات محدودیت‌های ترافیکی را مراعات کنند.
وی با اشاره به ممنوعیت عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت‌های بیرونی وسایل نقلیه، بیان کرد: عزاداران تلاش کنند به منظور حمل وسایل صوتی و طبل و... برای اجرای مراسم، از چرخ دستی مناسب استفاده شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده‌راه‌ها و سواره‌روها، مشکلات ترافیکی برای عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.
به نقل از تسنیم،بشری در توصیه به عزاداران تصریح کرد: عزاداران توجه داشته باشند هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام کنند که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به مأموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.
وی در توصیه به مسؤولان دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری یادآور شد: عزاداران هنگام عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند و هنگام دسته‌روی به ویژه در ساعات شب، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/39658