کد خبر : 39652
تاریخ : 1401/5/15
گروه خبری : خبر همدان

اقامه نماز ظهر عاشورا در امامزاده عبدالله


هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از اقامه نماز ظهر عاشورا در امامزاده عبدالله(ع) خبر داد و گفت: نماز ظهر روز دهم محرم به امامت نماینده ولی فقیه در استان همدان اقامه خواهد شد.
به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم از برگزاری نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا هم زمان با اذان ظهر در امامزاده عبدالله(ع) اقامه خواهد شد.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر توسط قیام امام حسین (ع) در جامعه زنده شده و تا امروز نیز باقی مانده و ماندگار است گفت: دعوت به اقامه نماز؛ امر به معروف است چراکه نماز جامعه را به حرکت در می‌آورد و در مسیر رشد قرار می‌دهد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: نگاه بسیاری از ما در مورد نماز یک نگاه سطحی و ظاهری است که نباید این چنین باشد ولی بعضی اوقات می‌بینیم هرچه جستجوگر به نماز نگاه کنیم از انحرافات دنیوی دورتر خواهیم بود و به این عقیده خواهیم رسید که امام حسین(ع) به خاطر نماز قیام کردند.
به نقل از فارس، وی تصریح کرد: با توجه به فرهنگ سازی‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته در بسیاری از روستاها و شهرها نماز را به صورت جماعت و با شکوه برگزار می‌کنند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/39652