کد خبر : 39650
تاریخ : 1401/5/15
گروه خبری : خبر همدان

نوجوانان همدانیِ نسل قاسم در همایش احلی من العسل


هگمتانه، گروه خبر همدان: نوجوانان همدانی همراه با اهتزاز پرچم‌های سبز و زرد، در همایش احلی من العسل " حسین ثارا... " را زیر آسمان شهر همدان فریاد زدند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، عصر پنجشنبه، هم زمان با ششمین روز از محرم الحرام و ایام شهادت امام حسین(ع)، و شهادت حضرت قاسم ابن حسن (ع)، اجتماع پرشور نسل قاسم در میدان امام(ره) همدان برگزار شد و هیأت‌های حسینی نوجوانان در میدان امام خمینی (ره) گرد هم آمدند و احلی من العسل را اجرا کردند.
پرچم‌ها به رنگ سبز و زرد به دستان نوجوانان همدانی در آسمان شهر به اهتزاز درآمد و صدای یا حسین (ع) فضا را پر کرده بود.
همایش احلی من العسل در همدان، در حالی برگزار شد که علاوه بر نوجوانان حسینی، مردم شهر همدان از جمله مادران، پدران و زنان و مردان و کودکان همدانی نیز در این همایش شرکت داشتند، و مسؤولانی چون نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در این همایش حضور داشتند.
زمزمه "عشق جانم، امام زمانم" با هم‌صدایی نوجوانان و شرکت کنندگان در همایش طنین انداز شد.
حجت الاسلام فرخی سخنران این همایش یادی از شهید مرحمت بالازاده کرد و گفت: این نوجوان 13 ساله، اهل اردبیل بود که وقتی با مخالفت والدینش برای حضور در جبهه روبرو شد به تنهایی راهی دفتر ریاست جمهوری وقت شد و خطاب به امام خامنه‌ای رئیس جمهور وقت گفت به مداح‌ها و روضه‌خوان‌ها بگویید دیگر روضه حضرت قاسم نخوانند و یا اجازه بدهید من بروم جبهه که اذن رفتن به جنگ را گرفت و شهید هم شد.
وی به مهرداد عزیزالهی شهید 14 ساله اشاره و عنوان کرد: اینجا آمده‌ایم تا از نسل قاسم بگوییم و زمانی که در مجلس امام حسین (ع) نشسته‌ایم دیگر حسینی شده‌ایم.
وی خطاب به حاضران گفت: آیا حواستان به فضای مجازی و جستجوها در اینترنت هست، آیا حواستان به خلوتتان هست، از خدا بخواهید که خلوت‌ها عاری از شیطان و پر از نگاه خدا و پاک باشد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/39650