کد خبر : 39649
تاریخ : 1401/5/15
گروه خبری : خبر همدان

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور:

نرخ باروری همدان کمتر از میانگین کشور

اجرای طرح ازدواج دهه شصتی‌ها




هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ باروری در همدان قدری کمتر از میانگین کشوری است گفت: اجرای طرح ازدواج دهه شصتی‌ها و اختصاص تسهیلات ویژه برای آنها از جمله برنامه‌هایی است که با اولویت روستاها آغاز شده و امسال نیز در شهرها دنبال می‌شود.
به گزارش هگمتانه، انسیه خزعلی ظهر پنجشنبه در جمع بانوان با اشاره به حضور زنان حماسه‌ساز در تاریخ پرافتخار ایران و وجود زنان تأثیرگذار در استان همدان اظهار کرد: زنده یاد طاهره دباغ یکی از افتخارات استان همدان است که با تواضع خود الگو و راهگشایی شد برای اینکه زنان بدانند و ببینند که می‌توانند.
وی با تأکید بر لزوم الگوگیری از حضرت زینب(س) گفت: این بانوی گرانقدر به عنوان یک کنشگر اجتماعی، تبیین‌گر و مبلغ در روز عاشورا از همه هستی خود به خاطر دین اسلام می‌گذرد و با انگیزه، ایثار و بردباری در این مسیر جز زیبایی، خیر و عنایت الهی نمی‌بیند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران و نقش اثرگذار بانوان در مقابله با این جنگ افزود: اگرچه این جنگ ظاهری نرم دارد اما باطن آن سخت است، جنگی که از درون خانواده را تهی می‌سازد و هویت فردی، اجتماعی و خانوادگی افراد را با خطر مواجه می‌کند.
وی تأکید کرد: زنان در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم هستند و مردان باید از آنها حمایت کنند تا بتوانند به درستی از خانواده محافظت کنند.
خزعلی از اختصاص 30 میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان همدان خبر داد و بیان کرد: جای خوشبختی است که مسئله درمان، سلامتی و ورزش زنان مورد توجه است.
وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره به ویژه برای زوج‌ها بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های اشتغال‌آفرینی، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها، تکمیل مجتمع آموزشی فاطمیه و مرکز درمان ناباروری در استان همدان اعتباراتی لحاظ شده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره میزان فرزندآوری در استان نیز افزود: نرخ باروری در استان همدان قدری کمتر از میانگین کشوری است که توجه به این موضوع مد نظر باشد.
اختصاص 15 میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی
وی با اشاره به اختصاص 15 میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی بیان کرد: اجرای طرح ازدواج دهه شصتی‌ها و اختصاص تسهیلات ویژه برای آنها از جمله برنامه‌هایی است که از سال گذشته با اولویت روستاها آغاز شده و امسال نیز در روستاها و شهرها دنبال می‌شود.
خزعلی با اشاره به تشکیل اتاق‌های فکر برای هم‌افزایی بیشتر بین زنان افزود: در بخش حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی نیز مسئله استفاده از فناوری نوین در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه 14 گروه مردمی داریم که حلقه‌های میانی در استان‌ها می‌توانند به آنها متصل شده و ضمن حمایت و رفع نیاز، برنامه داشته باشند گفت: در حال حاضر طرح‌ها و قوانینی مانند طرح جوانی جمعیت در حال اجراست که باید سرعت بیشتری بگیرند تا زودتر به نتیجه برسند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه هیچ قانونی تا مجری خوب نداشته باشد به ثمر نخواهد نشست گفت: ما قوانین خوبی درباره خانواده و ازدواج در کشور داریم اما یا معطل مانده‌اند یا درست اجرا نمی‌شوند که مجریان طرح باید به این موارد توجه کنند.
آیت‌ا... شعبانی: قانون حمایت از جمعیت درست اجرا شود
امام جمعه همدان نیز در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای استانداری برگزار شد،با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی کشور با وجود ابلاغ تا به حال اجرا نشده است گفت: انتظار از دولت مردمی که توجه ویژه‌ای به موضوع خانواده دارد این است که در اجرای ین سند اقدام مهم و مؤثری انجام دهد.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی اظهار کرد: تقوا و زهد آیت‌الله خزعلی همیشه زبانزد بوده است.
وی با اشاره به بزرگی زنان در دین مبین اسلام گفت: هیچ مکتبی در دنیا را نمی‌توان پیدا کرد که زنانی در آن تربیت شوند که در سخت‌ترین شرایط همه هستی را زیبا ببینند.
امام جمعه همدان افزود: آنهایی که مدعی و مدافع جایگاه زنان هستند، کدام مکتب را می‌توانند مثال بزنند که زنانی زینب‌گونه تربیت کند که در بین تمام مشکلات بگویند «ما رأیت الا جمیلا»؟
وی با تأکید بر اینکه این قدرت و عظمت اسلام است که توانسته شخصیت‌های برجسته و بانوانی عفیف در اسلام و در کشورمان تربیت کند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «جمهوری اسلامی در طی سال‌های گذشته توانسته با حفظ عفت، حجاب و توجه به جایگاه واقعی زن، بستر خوبی برای ارتقای زنان را در جامعه ایجاد کند».
آیت‌ا... شعبانی با بیان اینکه مجموعه دولت و معاونت بانوان باید از منزلت واقعی زنان مراقبت کند، یادآور شد: هیچ کس به اندازه خود بانوان نمی‌تواند در انجام این کار موفق و اثر بخش باشد.
وی تصریح کرد: باید از این اصل مراقبت شود که جایگاه زنان تنزل پیدا نکند و بانوان تبدیل به یک کالا در دست افراد سودجو نشوند، برنامه‌های معاونت اجتماعی بانوان در این حوزه می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.
آیت‌ا... شعبانی با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، خاطرنشان کرد: لازم است از مجموعه‌هایی که در حوزه مشاوره و آموزش خانواده به خصوص در روستا فعال هستند، توسط مسؤولان حمایت شود.
وی با بیان اینکه سند فرهنگی استان همدان توسط رئیس جمهور رونمایی شد، گفت: در سند فرهنگی استان که بومی شده سند مهندسی فرهنگی کشور است، اولویت‌های استان بیان شده و درخواست ما از معاونت بانوان این است که در اجرای آن همکاری لازم را داشته باشند.
امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: انتظار از دولت مردمی که توجه ویژه‌ای به موضوع خانواده دارد این است که در اجرا شدن این سند گام‌های مهم و مؤثری را بردارد.
وی با تأکید بر اینکه در بحث ازدواج نیازمند مشاوره‌های فردی دقیق برای انتخاب درست هستیم، یادآور شد: آموزش‌های عمومی قبل از ازدواج وجود دارد، اما باید مشاوره‌هایی برای انتخاب درست قبل از انتخاب نهایی نیز برای جوانان ارائه شود تا از بسیاری طلاق‌هایی که به علت انتخاب نادرست رخ می‌دهد، جلوگیری کنیم.
وی با تأکید بر لزوم اجرای صحیح قانون حمایت از جمعیت، گفت: زمانی که وعده‌هایی مطرح می‌شود لازم است تا به درستی اجرایی شود و اگر در میدان عمل با مشکلی روبرو شویم، این خود بازدارنده خواهد بود و تبدیل به ضد تبلیغ می‌شود.
قاسمی فرزاد: اختصاص اعتبارات ویژه برای بانوان در سفر رئیس جمهور به همدان
استاندار همدان نیز با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در نظر گرفته شده است از اختصاص اعتبارات ویژه برای بانوان در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.
علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در استان همدان به تاسی از سیاست‌های کلان دولت نسبت به امور بانوان اهتمام ویژه‌ای داشته و داریم.
وی با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده از اساسی‌ترین عوامل تشکیل یک جامعه سعادتمند است گفت: از ارکان اصلی در طراحی و تدوین اسناد قرآنی و فرهنگی استان، توجه به خانواده و تحکیم بنیان آن است.
وی گفت: در سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به استان همدان نیز اعتبارات خوبی، مشخصاً، برای بانوان استان در نظر گرفته شده و در حوزه اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان برنامه‌های ویژه‌ای داریم.
قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: تعریف فضاهای اختصاصی برای بانوان در حوزه‌های تفریحی و ورزشی به نشانه کرامت و احترام بانوان استان نیز در دستور‌ کار است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/39649