کد خبر : 39645
تاریخ : 1401/5/15
گروه خبری : خبر همدان

پیام رئیس شورای اسلامی شهر همدان

نقش خبرنگاران در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی جامعه ستودنی است



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پیامی فرارسیدن روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک و تهنیت گفت.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان در پیام محمود مسگریان آمده است:
آگاهی‌بخشی به جامعه و نوشتن از مسائل و مشکلات جامعه برای طلوع حقیقت و گسترش عدالت در جامعه وظیفه‌ای بس خطیر و مهم است که بار این امانت بر دوش انسان‌هایی با تقوی و وارسته، آگاه، منصف، مسؤولیت‌پذیر و جسور در ایران اسلامی بوده و آنهایی که در این راه گام می‌نهند روشنگری و آشکار کردن حق از باطل را مهمترین وظیفه خود می‌دانند.
17 مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار امسال با عاشورای حسینی هم زمان شده است که این تقارن پیامی مهم را برای قلم به دستان آگاهی بخش به دنبال دارد و گویای این امر است که اگر در آن برهه تاریخی، اخبار مثل وقایع به درستی و به دور از هرگونه جانبداری و در حمایت از حق نقل می‌شد شاید دلایل قیام امام حسین (ع) و تشخیص حق از باطل بر بسیاری از افراد روشن می‌شد. اما وظیفه خبرنگاران امروز بیش از هر زمان دیگری حساس بوده و نقش ستودنی آنها در تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی در مسائل مختلف به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده دشمنان از فرصت‌ها، برای همسوسازی جریان فکری جامعه با نقشه‌ها و اهداف خود بر همگان آشکار است.
خبرنگاران متعهد و با اخلاق در شرایط مختلف همچون بحران‌ها، بلایای طبیعی، جنگ و غیره همواره در اطلاع‌رسانی، آماده و پا به رکاب بوده و با پیروی از ولایت فقیه، حفظ ارزش‌ها و انسجام بخشی به جامعه در حفظ و حراست از کیان اسلامی کوشا بوده و هستند.
فرارسیدن این ایام را خدمت تمامی فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی در همدان تبریک و تهنیت می‌گویم، امید است این تلاشگران دغدغه‌مند هر روز بیش از گذشته در انعکاس مشکلات و معضلات جامعه و کمک در رفع آنها موفق بوده و یاری‌گر مسؤولان و مدیران در سطوح مختلف باشند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/39645