کد خبر : 38294
تاریخ : 1401/4/5
گروه خبری : خبر همدان

دادستان همدان:

بررسی درخواست زندانیان برای مجازات جایگزین حبس



هگمتانه، گروه خبر همدان: دادستان همدان گفت: درخواست‌های تعدادی از زندانیان برای رأی کار یا رأی باز است و ما در چارچوب قانون از این موارد استفاده می‌کنیم تا محکوم علیه با حضور در اجتماع، فرصت بازگشت به جامعه و اصلاح را پیدا کند.
به گزارش هگمتانه، صبح دیروز دادستان و اعضا شورای معاونان دادگستری کل استان، رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها و تعدادی از قضات شهرستان‌ها از زندان مرکزی همدان بازدید کردند.
حسن خانجانی موقر دادستان همدان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بازدیدهای مستمر از زندان در طول سال انجام می‌شود، گفت: بررسی و پیگیری مشکلات و مسائل زندانیان و اهتمام به رسیدگی درخواست‌های آنان از اهداف این بازدیدهاست.
وی با اشاره به اینکه قضات تعدادی از شعب همدان و شهرستان‌ها در این سرکشی‌ها و بازدیدها همراه هستند، اظهار کرد: بنابراین زندانیان به صورت چهره به چهره مشکلات قضایی خود را عنوان می‌کنند و این گونه روند رسیدگی به پرونده‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد.
دادستان همدان بهره‌گیری از مجازات‌های جایگزین حبس را یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی دانست و افزود: اگر مسؤولان زندان و قضات با ادله و شرایط موجود به نتیجه برسند که بازگشت یک زندانی به اجتماع برای جامعه مضر نیست، از مجازات‌های ارفاقی و جایگزین حبس از جمله پابند الکترونیک برای محکوم علیه استفاده می‌شود.
خانجانی‌موقر تأکید کرد: اصلاح زندانیان برای بازگشت به آغوش گرم خانواده، جزئی از برنامه‌های دستگاه قضایی است که محقق شدن آن، تلاش مضاعف و همیشگی می‌خواهد.
به نقل از تسنیم، وی عنوان کرد: درخواست‌های تعدادی از زندانیان برای رأی کار یا رأی باز است که پس از بررسی، دستورهای لازم در هر مورد صادر شد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38294