کد خبر : 38293
تاریخ : 1401/4/5
گروه خبری : خبر همدان

همدان از نهضت ملی مسکن جا ماند

آغاز ساخت و سازها از چند ماه آینده



هگمتانه، گروه خبر همدان: همدان از طرح نهضت ملی مسکن جا مانده و حالا خبرها حاکی است که آغاز عملیات اجرایی به چند ماه بعد یعنی فصل سرما موکول شده است.
به گزارش هگمتانه، با وجود اینکه وظیفه داریم پیگیر مشکلات مردم باشیم و در این زمینه کمر همت بسته‌ایم و از این کار خسته نمی‌شویم اما گاهی شنیدن حرف‌های تکراری آزاردهنده است و دیگر ذهنمان یارای مقابله با این حرف‌ها را ندارد.
طرح نهضت ملی مسکن که آمد، گفتیم دیگر مشکل مسکن در مسیر خود قرار گرفت و خوشحال از اینکه به زودی سرپناهی برای مردم خواهد شد، اما مدتی از این حال خوب نگذشته بود که مسؤولان گفتند همدان زمین ندارد، بعد از ماه‌ها زمینی از اطراف همدان به شهر الحاق شد و باز خوشحال شدیم که به زودی پروژه شروع می‌شود.
اما از این موضوع حدود 9 ماه می‌گذرد و روزها و ماه‌هاست منتظر شروع پروژه هستیم، هر گاه پیگیری می‌کنیم با پاسخ‌های مشابه و تکراری از سوی مسوولان مواجه می‌شویم که مثلا زمین الحاق شده، نقشه‌برداری تمام شده و به زودی عملیات اجرایی شروع می‌شود اما بعد از گذشت مدتی مجدد با همین جملات مواجه می‌شویم و بس!
طی این مدت با مدیرکل راه و شهرسازی همدان، معاون او و معاون عمرانی استاندار بارها صحبت کردیم و هر بار با همین جملات مواجه شدیم که دیگر همه را از بر شده‌ایم.
امروز بار دیگر به سراغ معاون مسکن اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان همدان رفتیم.
مجید صالحی‌امیر اظهار کرد: بعد از الحاق 680 هکتار از اراضی شورین به همدان، کار اجرایی در زمینه نقشه‌برداری شروع شد و اکنون نقشه‌برداری تمام شده است.
صالحی‌امیر عنوان کرد: در حال حاضر طراحی‌ها در دست مشاور در حال انجام است و امیدواریم عملیات اجرایی طی چند ماه آینده آغاز شود.
وی در پاسخ به اینکه چرا همدان از دیگر استان‌ها در زمینه پروژه مسکن عقب‌تر است گفت: همدان زمین نداشت و باید الحاق‌ زمین انجام می‌شد که همین موضوع باعث شد کار زمان‌بر شود.
به نقل از فارس، معاون مسکن راه‌ و شهرسازی همدان با بیان اینکه مرحله اول پروژه در حال آماده‌سازی است در پاسخ به اینکه به لحاظ سردسیر بودن همدان، فصل کاری همدان رو به اتمام است و آیا تابستان امسال کار اجرایی پروژه شروع می‌شود یا نه؛ تصریح کرد: امیدواریم چنین نشود و پروژه زودتر آغاز شود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38293