کد خبر : 38289
تاریخ : 1401/4/5
گروه خبری : خبر همدان

مبارزه با بیابان‌زایی و ریزگردها طرح اولویت‌دار سفر رئیس جمهور


هگمتانه، گروه خبر همدان: این روزها مردم و مسوولان استان همدان منتظر سفر رئیس جمهور به استان هستند و هرچند تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نیست اما مسوولان استان برای پذیرایی از هیأت دولت از مدتی قبل اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، از سوی استاندار همدان طرح‌های اولویت‌دار برای ارائه به رئیس جمهور در این سفر و بهره‌مندی از اعتبار سفر دکتر رئیسی به استان اعلام شده است و فرماندار همدان نیز چند طرح اولویت‌دار را در این زمینه برشمرده است.
راه آهن همدان _ ملایر، مرمت و لای‌روبی قنوات، آبیاری نوین، اتمام چهار بانده ملایر- توره، چهار بانده ملایر- آورزمان- نهاوند، چهار بانده ملایر- خنداب، چهاربانده علیصدر و سه پروژه ملی دانشگاه ملایر، احداث بیمارستان 400 تختخوابی،‌ تکمیل دو مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در حال احداث و تسریع در بهره‌برداری از استخرهای دانش‌آموزی احداث شده در نواحی یک و 2 آموزش و پرورش از طرح‌های اولویت‌داری است که از سوی مسوولان استان برای سفر رئیس جمهور پیش‌بینی شده است.
اگرچه همه موارد مطرح شده از سوی مسوولان مهم است اما با توجه به افزایش بیابان‌زایی در همدان و شناسایی 48 هزار هکتار منطقه مستعد غبارخیز در همدان همچنین روزهای خطرناکی که طی امسال تجربه کردیم که امروز نیز یکی از روزهای آلوده را می‌گذرانیم، امیدواریم مسوولان استان برای حفظ سلامتی مردم، طرح‌هایی که برای مبارزه با بیابان‌زایی و آلودگی هوا در دست اجرا دارند برای بهره‌مندی از اعتبار به عنوان طرح‌های اولویت‌دار به هیأت دولت ارائه دهند.
درست است که چهاربانده شدن جاده علیصدر و کمک به گردشگری همچنین گردشگری سلامت از موارد اولویت‌دار محسوب می‌شوند اما اگر همدان هوای سالم نداشته باشد فاتحه گردشگری سلامت را هم باید در این استان خواند و پرونده گردشگری همدان برای همیشه بسته خواهد شد. با توجه به افزایش وسعت اراضی بیابانی استان همدان به 103 هزار هکتار، از مسوولان به ویژه مدیرکل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی درخواست می‌کنیم به عنوان مطالبه جدی مردم همدان، مبارزه با بیابان‌زایی و مقابله با ریزگردها و غباری را که گاهی منشا داخلی دارد و گاهی خارجی، در سفر هیأت دولت مطرح کنند. حضور رئیس جمهور در همدان بهترین فرصت برای بررسی راهکارهای بین‌المللی مقابله با ریزگردهاست تا سلامت شهروندان حفظ شود و از سویی بین مسوولان استان‌های غرب کشور در این حوزه هم‌افزایی شکل بگیرد بلکه با راهکار مناسب دیگر شاهد بند آمدن نفس مردم از شدت آلودگی نباشیم.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38289