کد خبر : 38288
تاریخ : 1401/4/5
گروه خبری : خبر همدان

افزایش نزاع در همدان


هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه روند نزاع در همدان افزایشی است گفت: در دو ماه اول امسال 2 هزار و 886 مورد معاینه در حوزه نزاع انجام شده است.
به گزارش هگمتانه، آرتین کمالی ظهر دیروز بیان کرد: همدان از لحاظ جمعیت در کشور رتبه سیزدهم را دارد.
وی از پیگیری چندساله در خصوص ساخت ساختمان تشریح پزشکی قانونی در خارج از محوطه اداره کل خبر داد و افزود: در این خصوص شهرداری زمینی معرفی کرده که در ورودی باغ بهشت قرار دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه برای ساخت این مجموعه اعتبار لازم اختصاص می‌یابد اما مشکل تأمین هزینه زمین داریم عنوان کرد: این سالن تشریح استاندارد و به‌روز خواهد بود که با تأمین آن تقریبا تا صد سال آینده نیازی به سالن دیگری برای استان نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد سوله بحران را هم برای استان داده‌ایم که امیدواریم مقدمات لازم فراهم شود بیان کرد: از لحاظ نیرو نیز جذب خوبی شده اما کمبود پزشک داریم.
کمالی با بیان اینکه در آزمونی که برگزار شد توانستیم تنها یک پزشک پوزیشن را جذب کنیم در حالی که چهار پزشک نیاز بود عنوان کرد: در همه شهرستان‌ها جز فامنین که فعال نیست، پزشک داریم اما فشار کار روی آنها بالاست ضمن اینکه در چند سال آینده نیز تعدادی بازنشسته خواهند شد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر 15 پزشک استخدامی و دو پزشک معاضدتی داریم و حداقل چهار پزشک دیگر نیاز است.
وی با اشاره به اینکه قبلا هموژنیزه کردن اجساد سنتی اتفاق می‌افتاد که امروز با فناوری روز کار در حال انجام است گفت: به شدت از لحاظ شرایط وسایل نقلیه در تنگنا هستیم و امیدواریم قول اختصاص دو خودرویی که آیت‌الله رئیسی در زمان ریاست قوه قضائیه به همدان داشتند، محقق شود.
کمالی با اشاره به اینکه متأسفانه روند نزاع در استان افزایشی است عنوان کرد: طرح مصلحین شرایط خوبی در استان ایجاد کرده و با شرایط کدخدامنشی باید کاهش آمار مدنظر باشد.
وی با بیان اینکه کم شدن گذشت در حین رانندگی عامل مهمی در تصادفات است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد افزود: سال گذشته 17 هزار و 450 مورد معاینه در حوزه نزاع داشتیم.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خاطرنشان کرد: در این سال یک‌هزار و 440 جسد کالبدگشایی شده و اجسادی که جزو موارد 19‌گانه باشند در اختیار پزشکی قانونی است و می‌تواند کالبدشکافی را انجام دهد و نیازی به دریافت رضایت از خانواده‌ها نیست.
وی با اشاره به اینکه دو ماه اول امسال 2 هزار و 886 مورد معاینه در حوزه نزاع انجام شده و افزایش داشته است افزود: معمولا نزاع و تصادف در 6 ماه اول سال بیشتر است‌.
کمالی با اشاره به 422 مورد تصادف منجر به فوت طی سال گذشته عنوان کرد: 50 مورد حادثه ناشی از کار هم وجود داشته است.
وی با اشاره به اینکه روند سقط جنین قانونی با توجه به جوانی جمعیت تغییر کرده است گفت: قبلا تمام کار و نظر‌ نهایی بر عهده پزشکی قانونی بود اما در حال حاضر نظر نهایی مورد تأیید قاضی دادگستری است.
به نقل از فارس، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه تعدادی قصور پزشکی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود و این موضوع از روند دنیا تبعیت می‌کند خاطرنشان کرد: سال گذشته فوت معتادین سوء مصرف مواد مخدر در استان 7.5 درصد نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38288